حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری مرد هزار چهره با یک میلیارد کلاهبرداری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، سرهنگ کارآگاه “مهدی پورغلامحسین” فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال کسب خبری مبنی برکلاهبرداری فردی با جعل عنوان مسئولان ادارات دولتی و افراد صاحب نفوذ، موضوع رسیدگی ویژه به این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های بیشتر مشخص شد که این فرد که از کلاهبرداران حرفه ای و سابقه دار است با جعل چندین  عنوان رسمی از جمله مسئول گزینش ، بازیگر سینما، مدیر گروه فیلمبرداری سریال قمربنی هاشم، یکی از بازیگران تلویزیون، مامور یکی از ادارات استان مرکزی، مدیر عالی رتبه یکی از ادارات استان فارس و چندین عنوان دیگر در سطح استان های اصفهان، مرکزی و فارس از مردم کلاهبرداری می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ادامه داد: سرانجام با تحقیقات علمی و اقدامات تخصصی پلیسی، هویت فرد مذکور به دست آمد و طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی در حالی که قصد انجام کلاهبرداری از یکی از کسبه در بازار کاشان را داشت، شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان این که متهم پس از مواجهه با دلایل و مستندات پلیس، به انجام کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از مردم با سوء استفاده از عناوین افراد صاحب نفوذ در استان های مختلف اعتراف کرد، گفت: تا کنون چهار نفر از مال باختگان از شهرهای شیراز، اصفهان، اراک و کاشان شناسایی شدند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

این مقام انتظامی از کسانی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده، خواست تا برای پیگیری پرونده خود و شناسایی متهم به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان مراجعه کنند.

سرهنگ “پورغلامحسین” ، یکی از شیوه های رایج کلاهبرداران را سوء استفاده از القاب و عناوین افراد صاحب نفوذ عنوان کرد و اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم، فریب ظاهر و حرف های افراد شیاد را نخورند و جهت انجام امور اداری و قانونی به شیوه های نا صحیح و افراد شیاد متوسل نشوند و در مواجهه با افراد مامور نما، حتما اوراق و کارت شناسایی معتبر از آنان بخواهند.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا