پیشخوانعناوین اخبار

مسئول پرونده فساد در فوتبال:کفاشیان بر غیرقانونی بودن ریاستش اقرار کرده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،عبدالرحمن شاه حسینی که روز گذشته با حکم رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به عنوان مسئول رسیدگی و پیگیری پرونده فساد در فوتبال جایگزین حمید رسایی شد، گفت: اقدامات قانونی درباره بخشی از گزارش کمیسیون اصل ۹۰ که در صحن علنی مجلس قرائت شد در حال انجام است و درباره بخش دیگری از موضوع فساد در فوتبال نیز تحقیقات ادامه دارد و باید گزارشی تکمیلی برای آن تهیه شود.
وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده به دلیل انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز هفتم اسفندماه و همچنین تعطیلات سال جدید به تعویق افتاد، تصریح کرد که کار بر روی این گزارش بار دیگر از بعد از تعطیلات نوروز آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.
گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره فساد در فوتبال بعد از اما و اگرهای فراوان در روز پنجم بهمن ماه سال ۱۳۹۴ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد. در این گزارش اتهاماتی از قبیل رشاء و ارتشاء، دوپینگ، شرط بندی غیرمجاز، جعل و استفاده از سند مجعول، تصدیق نامه های خلاف واقع، فرار مالیاتی، مصرف الکل و روابط نامشروع، مصرف مواد مخدر، رواج خرافه گرایی از جمله سحر و جادو به فوتبال ایران نسبت داده شده است.
عبدالرحمن شاه حسینی مسئول جدید پرونده فساد در فوتبال کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، سمت هایی از قبیل معاون اسبق قضایی و اجرایی رییس کل دادگاه عمومی و انقلاب تهران و مشاور عالی سابق رییس فدراسیون فوتبال و عضو شورای عالی انضباطی این فدراسیون را در پرونده کاری خود دارد. پیش از این حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال بود.
شاه حسینی در پاسخ به این سوال که آیا تصور می کند اهالی فوتبال همکاری لازم را در خصوص تهیه مستندات این پرونده با کمیسیون اصل ۹۰ خواهند کرد یا نه، گفت: با توجه به شناختی که از اهالی فوتبال و پیشکسوتان این رشته دارم، معتقدم که اکثریت فوتبالی ها افراد سالم و پاکی هستند و عده قلیلی در مفسده فعالیت دارند؛ شناخت من می گوید فوتبالی ها برای تهیه مستندات همکاری خواهند کرد زیرا خواسته آنها پاک شدن فوتبال از ناپاکی هاست.
به گفته شاه حسینی، وی در طول ۲ سال و نیم گذشته نیز با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برای تهیه گزارش فساد در فوتبال همکاری داشته است.

** کفاشیان بر غیرقانونی بودن ریاستش اقرار کرد
رییس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که علی کفاشیان درباره تصویب نشدن اساسنامه این فدراسیون در دولت نهم می گوید به اظهارات شفاهی محمد علی آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی اکتفا کرده است، گفت: این اظهارات بسیار مبتدیانه، غیرحرفه ای و غیر مستدل است زیرا مقام مسئول نباید بگوید که سخنان مقام بالاتر از خود را به طور شفاهی پذیرفته است.
مسئول پرونده فساد در فوتبال کمیسیون اصل ۹۰ با تشریح روند تصویب مصوبات در هیات دولت اظهار داشت: رئیس فدراسیون فوتبال یا سرپرست وقت این فدراسیون وظیفه داشته است تا موضوع تصویب اساسنامه فدراسیون در هیات دولت را تا پایان پیگیری کند و اکتفا به اظهارات شفاهی مقام بالاتر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
براساس قانون، هیات دولت پس از بررسی هر موضوعی درباره آن رای گیری کرده و پس از تایید یک مصوبه، آن را برای شورای نگهبان ارسال می کند. در صورتی که شورای نگهبان مصوبه مذبور را تایید کرد، این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شده و در روزنامه رسمی کشور به چاپ می رسد.
شاه حسینی ادامه داد: سخنان کفاشیان که می گوید اظهارات رئیس وقت سازمان تربیت بدنی را پذیرفته، بیشتر شبیه شوخی هایی است که در سال های مدیریتش در فوتبال ایران شاهد آن بودیم!
وی تصریح کرد: بایگانی مصوبات هیات دولت تا ابد نگهداری می شود و این مصوبات مساله ای نیست که فردی بتواند آن را پنهان کند.
مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اظهارات علی کفاشیان مبنی بر اینکه «در صورتی که اساسنامه فدراسیون فوتبال تا روز ۱۱ اردیبهشت ماه به تصویب هیات دولت نرسد، انتخابات برای تعیین رئیس بعدی این فدراسیون برگزار نخواهد شد»، گفت: کفاشیان متولد اساسنامه کنونی است و اگر معتقد است در صورتی که این اساسنامه در هیات دولت تصویب نشود، روند انتخابات و ثبت نام نامزدها براساس آن غیرقانونی است، پس چگونه ریاست هشت ساله خود بر این فدراسیون را توجیه می کند؟
شاه حسینی گفت: معتقدم که کفاشیان با توجه به اظهارات فوق، اقرار کرده است که ریاست هشت ساله اش بر فدراسیون فوتبالی که اساسنامه آن مصوبه هیات دولت را نداشته، غیرقانونی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه «تمام سمت هایی که مقید به زمان هستند، به محض انقضای زمان از فرد زائل می شوند»، افزود: حتی اگر فرض کنیم مدت ماموریت کفاشیان ۴ ساله بوده، بعد از پایان مدت قانونی، وی با چه مجوزی درحال فعالیت در فدراسیون فوتبال است؟

** گزارش کمیسیون اصل ۹۰؛ حاصل کار تیمی
مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از گزارش ها که مدعی اعمال نظر تنها یک فرد در تهیه این گزارش شده بودند، تاکید کرد: متاسفانه در مدتی که از قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ می گذرد، عده ای تعمدا این چنین جلوه دادند که این گزارش توسط شخص خاصی نوشته و تنها نظرات یک نفر در آن اعمال شده است؛ من این موضوع را به شدت تکذیب می کنم.
وی افزود: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ حاصل کار تیمی است و مجموعه ای از افراد و کارشناسان زحمات فراوانی را برای تهیه این گزارش کشیدند و این موضوع منتسب به یک فرد نیست.
شاه حسینی گفت: کفاشیان بارها گفته است که هیچ مدرک مستدلی در این پرونده نیست؛ من این اظهارات را شوخی تلقی می کنم و برعکس ما مستندات این پرونده را بسیار جدی تلقی می کنیم.
مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال ادامه داد: بخشی از مستندات ارائه شده به کمیسیون اصل ۹۰ محرمانه هستند و من می خواهم بدانم چگونه کفاشیان در حالی که این مستندات را ندیده، می گوید در این پرونده مدرک مستدل نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا