پیشخوانعناوین اخبار

اما و اگرهایی برای بازگشت احمدی نژاد!/ استقبال اصلاح‌طلبان از رقابت روحانی با احمدی‌نژاد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از فردا ، محمود احمدی نژاد، روز گذشته در حاشیه مراسم ترحیم مادر سردار سلامی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ کاندیدا خواهید شد یا خیر؟ گفت: «ان شاالله سال ۹۶ همه همدیگر را خواهیم دید.» همین پاسخ کافی بود تا احمدی نژاد دوباره به صدر اخبار رسانه ها برگردد؛ فارغ از اینکه این نوع پاسخ گویی خاص رئیس جمهور سابق دور از انتظار نبود و در زمان تصدی مسئولیت نیز وی به دادن جواب هایی مبهم و نامفهوم شهره بوده؛ اما برخی از رسانه ها و روزنامه ها به این گفته واکنش نشان دادند:

 الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه های اعتماد و تعادل و نماینده منتخب مردم تهران، در یادداشتی نوشت: «جناح راست فرد دیگری به غیر از آقای احمدی‌نژاد ندارد و ما هم از رقابت آقای روحانی با آقای احمدی‌نژاد نیز استقبال می‌کنیم تا خود را در معرض آرای مردم قرار دهند و شانس خود را بیازمایند. نهایتاً ملت ایران هستند که تصمیم می‌گیرند که کدام مشی سیاسی را می‌پسندند.»
از سوی دیگر روزنامه آفتاب یزد نیز در سرمقاله امروز خود با عنوان «احمدی‌نژاد نباید رد صلاحیت شود» نوشت: «مردم در انتخابات یک نه بزرگ و جدی به احمدی نژاد بگویند و نشان بدهند که شعارهای پوپولیستی و خرج کردن از جیب ملت و هزینه تراشی برای مردم به سر آمده است.»
سایت انتخاب شعار انتخاباتی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آتی را پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی اعلام کرده است.
اما روزنامه شرق در مطلبی که در شماره امروز منتشر کرده در این باره نوشت: این خاصیت احمدی‌نژاد است. در این سه‌سالی که از سیاست دور بوده، در آغاز هر سال کنشی از خود نشان داده که گویا قصد بازگشت دوباره به عرصه سیاست را دارد. هر سال عازم جنوب می‌شود و به کاروان «راهیان‌نور» می‌پیوندد  و در حاشیه‌های این سفر سخنرانی هم می‌کند. گاهی هم در حاشیه مراسم ختمی دیده می‌شود  و در پاسخ به سؤالات خبرنگاران مبنی بر بازگشتش به قدرت، سخنانی دو‌پهلو بر زبان می‌آورد و تفسیر آن را به عهده مخاطب می‌گذارد؛ اگرچه اطرافیانش همواره می‌گویند او همچنان بنایش سکوت است و قصدی بر بازگشت ندارد. حتی شنیده شد که او به برخی نزدیکان دفترش که قصد ورود به انتخابات مجلس دهم را داشته‌اند، هشدار داده که در‌این‌صورت دیگر حق ورود به دفتر او را ندارند؛ اما با‌وجود همه اینها سال ٩۵ برای احمدی‌نژاد سال دیگری است و حرف‌های دو‌پهلویش را می‌توان جور دیگری و متفاوت با سال‌های قبل تفسیر کرد. ٩۶، سال انتخابات ریاست‌جمهوری است و اگر او سودای بازگشت به قدرت را داشته باشد، باید امسال فعال شود.
روزنامه ابتکار نیز در صفحه اول امروز با تیتر «وعده احمدی نژاد برای دیدار در ۹۶» به این خبر واکنش نشان داد و نوشت: از مدت‌ها قبل شنیده‌ها حاکی از این بود که محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم فعالیت‌های انتخاباتی خود را برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز کرده است. این در حالی بود که نزدیکان وی این موضوع را به طور جدی انکار می‌کردند.  هنوز تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یک سال و چند ماه باقی مانده است؛ اما نزدیکان محمود احمدی‌نژاد با راه‌اندازی کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از جمله بهار۹۶، احمدی‌نژادی‌های ایران، دولت بهار و … فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند و نکته قابل توجه در کانال دولت بهار این است که از علاقمندان به خود خواسته‌اند که جهت توسعه اطلاع‌رسانی از نظر مالی به آنها کمک کنند.
این واکنش ها درحالی اتفاق افتاده است که هنوز اظهار نظر معتبری از احمدی نژاد منتشر نشده و وی تنها تکلیف فعلی خود را بازخوانی خط امام (ره) و رهبری اعلام کرده است. از سوی دیگر در حالی اصلاح طلبان دوگانه روحانی و احمدی نژاد را مطرح می کنند که اصولگرایان حتی پس از انتخابات مجلس بازگشت به احمدی نژاد را خطای استراتژیک می دانند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا