دسته‌بندی نشده

وزارت ورزش نمی‌تواند برای فدراسیون فوتبال سرپرست تعیین کند

۱۵ اسفند ماه سال جاری، مهلت ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال به پایان می‌رسد و وزارت ورزش معتقد است بعد از این تاریخ، باید تا زمان برگزاری مجمع و انتخابات، فدراسیون با سرپرست اداره شود. موضوعی که با مخالفت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مواجه شده است.

 احمدرضا براتی، کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در همین زمینه گفت: در واقع چیزی به عنوان سرپرست در فدراسیون فوتبال نداریم که فدراسیون یا وزارت بخواهد کسی را برای این سمت انتخاب کنند. رئیس و سایر اعضای هیات رئیسه توسط مجمع انتخاب می‌شوند و کسی به غیر از مجمع نمی‌تواند در فدارسیون فردی را عزل و نصب کند.

وی ادامه داد: مجمع فدراسیون در آخرین نشست خود تصویب کرده است که انتخابات در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود. وقتی مجمع به هیات رئیسه اعلام کرده است انتخابات سال بعد برگزار شود و این اختیار را به هیات رئیسه داده است که با سنجیدن شرایط تاریخ جدید را اعلام کند، یعنی خود به خود مهلت مدیریت آنها را تمدید کرده است.

براتی در این باره که وزارت ورزش معتقد است می‌بایست بعد از پایان مهلت ریاست علی کفاشیان، همانند دیگر فدراسیون های ورزشی، از سوی وزارت، فردی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شود نیز اینگونه واکنش نشان داد: بحث سرپرست در اساسنامه فدراسیون وجود ندارد. ضمن اینکه وزارت هم به عنوان یک نهاد دولتی نمی‌تواند در امور فدراسیون فوتبال دخالتی داشته باشد. من اطلاعی از اساسنامه بقیه فدراسیون‌ها ندارم، اما اساسنامه فدراسیون فوتبال با تمام فدراسیون‌های دیگر متفاوت است و با توجه به قوانین فیفا و حساسیت آنها روی استقلال فدراسیون، وزارت نمی‌تواند دخالتی در عزل و نصب‌های فدراسیون فوتبال داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا