تیتر دوعناوین اخبار

هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال؛ کار سخت سرخابی ها پیش از شهرآورد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و از ایرنا، رقابت تنگاتنگ در صدر و قعرجدول رده بندی از لیگ پانزدهم، لیگی جذاب و تماشایی ساخته که تک امتیازات آن نیز می تواند، تغییرات زیادی در جدول رده بندی ایجاد کند.
هفته بیست و پنجم لیگ برتر از روز جمعه ۲۰ فروردین ماه آغاز می شود که در نخستین دیدار تیم منسجم گسترش فولاد تبریز که فوتبال زیبایی را به نمایش می گذارد از تیم بحران زده راه آهن پذیرایی می کند.
شاگردان«فراز کمالوند» اکنون با ۳۴ امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار دارند و با کسب پیروزی در این دیدار خانگی می توانند حتی به ایستادن در رتبه چهارم هم امیدوار باشند، اما راه آهن که از زمان استخدام سرمربی یونانی با سه باخت متوالی روبرو شده است اکنون در رتبه پانزدهم ایستاده و در صورت شکست در تبریز، شانس چندانی برای بقاء در لیگ برتر نخواهد داشت.
سیاه جامگان مشهد که یکی دیگر از گزینه های سقوط به لیگ دسته یک محسوب می شود، پس از نمایش خوبی که هفته گذشته برابر پرسپولیس داشت، میزبان فولاد خوزستانی است که در نیم فصل دوم عملکرد خوبی داشته است.
صبای قم و سایپا که در هفته های اخیر نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده اند در حالی به مصاف هم می روند که تفکرات اندیشه های علی دایی و مجید جلالی می تواند جذابیت های خاصی در ورزشگاه یادگار امام(ره) داشته باشد.
در همین روز، استقلال خوزستان تیم دوم جدول رده بندی و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به مصاف تیم نگون بخت استقلال اهواز می رود که از همین حالا یکی از سقوط کننده ها تلقی می شود.
روز شنبه ۲۱ فروردین ماه، شاگردان «برانکو ایوانکوویچ» که از یک تیم قعرجدولی حالا با ایستادن در رتبه سوم جدول رده بندی به یک مدعی تمام عیار تبدیل شده اند، کار بسیار سختی در انزلی خواهند داشت.
ملوان که چند هفته ای است با آمدن «محمد احمدزاده» جان تازه ای گرفته است با هواداران پرشور خود میزبان پرسپولیسی است که شاید بیشتر از بازی با ملوان، نگران شهرآورد در هفته بیست و ششم باشد.
امید عالیشاه و سوشا مکانی غایبان سرخپوشان در این دیدار خواهند بود و مهدی طارمی، بابک حاتمی، محسن مسلمان، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا و جری بنگستون نیز ۲ اخطاره هستند و باید با احتیاط به میدان بروند تا حضور در شهرآورد پایتخت را از دست ندهند.
با این حال برانکو و بازیکنانش به خوبی می دانند که امتیازات این دیدار می تواند آنان را در مسیر رسیدن به قهرمانی، یاری کند.
در دیگر دیدار روز شنبه، نفت تهران که با وجود مشکلات مالی با کسب چهار پیروزی متوالی خود را به جمع تیم های بالای جدول رسانده به مصاف پدیده مشهد می رود.
یکشنبه ۲۲ فروردین ماه، ذوب آهن اصفهان و تراکتورسازی تبریز، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در دیداری حساس به مصاف هم می روند که برنده این دیدار می تواند امیدهای خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان افزایش دهد.
رویارویی یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی که همواره دیدنی بوده است در روزهایی که ذوب آهن و تراکتورسازی با هدایت این مربیان، بازی های تماشاگرپسندی ارائه می کنند، می تواند از تقابل آنان بازی خاطره انگیز بسازد.
در آخرین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر، تیم صدرنشین استقلال که پس از تساوی های متعدد، حالا رقیبان زیادی برای رسیدن به قهرمانی پیدا کرده است، میزبان سپاهان اصفهانی است که با شرایط وخیم روبرو شده است.
سپاهان با هدایت «ایگور استیماچ» دور از انتظار و ضعیف کار می کند و در کنار آن، «هادی عقیلی» و «محمدرضا خلعتبری» که از بهترین های این تیم هستند از سوی سرمربی اهل کرواسی کنار گذاشته شده اند.
از بین شاگردان «پرویز مظلومی» نیز، آرش برهانی، خسرو حیدری، هرائر مگوییان، یعقوب کریمی، امین حاج محمدی، پروپیچ، میلاد فخرالدینی و میثم مجیدی ۲ اخطاره هستند و باید مراقب باشند تا شهرآورد را از دست ندهند.
آبی های پایتخت به خوبی می دانند که ناکامی در کسب سه امتیاز این دیدار می تواند به صدرنشینی طولانی مدت آنان در لیگ پانزدهم پایان دهد.
**برنامه مسابقات بدین شرح است:
*جمعه ۲۰ فروردین ماه/
گسترش فولادتبریز – راه آهن تهران/ ساعت ۱۷
سیاه جامگان مشهد – فولادخوزستان/ ساعت ۱۷
صبای قم – سایپا/ ساعت ۱۸
استقلال اهواز – استقلال خوزستان/ ساعت ۱۹
*شنبه ۲۱ فروردین ماه/
ملوان انزلی – پرسپولیس تهران / ساعت ۱۷:۳۰
نفت تهران – پدیده مشهد/ ساعت ۱۷:۳۰
*یکشنبه ۲۲ فروردین ماه:
ذوب آهن اصفهان – تراکتورسازی تبریز/ ساعت ۱۷
استقلال تهران – سپاهان اصفهان/ ساعت ۱۹
*جدول رده بندی:
۱ -استقلال تهران ۴۴ امتیاز
۲ – استقلال خوزستان ۴۳ امتیاز
۳ -پرسپولیس ۴۲ امتیاز
۴ – ذوب آهن ۳۸ امتیاز
۵ -تراکتورسازی ۳۸ امتیاز
۶ – نفت تهران ۳۸ امتیاز
۷- سایپا ۳۵ امتیاز
۸ – گسترش فولاد ۳۴ امتیاز
تیم های سیاه جامگان، راه آهن و استقلال اهواز به ترتیب در رده های چهاردهم تا شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا