اخبار استان ها

فرایند اعطای تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی تسهیل شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، زهرا مردانی امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم فروردین‌ماه_ در جلسه بررسی مشکلات بخش بلداجی شهرستان بروجن با اشاره به لزوم اتخاذ راهکار حل مشکل متقاضیان دریافت مجوز طرح‌های اشتغال‌زایی کشاورزی، اظهار کرد: تسهیل در اعطای تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی و اعطای مجوز باغات گردشگری کشاورزی در شهر بلداجی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: به‌منظور کنترل آسیب‌های اجتماعی جوانان و نوجوانان برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط مرکز بهداشت، دادگستری، بهزیستی و سایر دستگاه‌های مسئول ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر بلداجی با اشاره به اتمام قرار داد اجاره ساختمان دادگستری شهر بلداجی، خواستار تعیین تکلیف وضعیت این ساختمان شد و گفت: موضوع مسکن ملی و درخواست الحاق زمین‌های بیشتر برای ساخت‌وساز هرچه سریع‌تر این مجموعه و تلاش برای اتمام پروژه فاضلاب شهر بلداجی باید مورد توجه قرار گیرد.

لزوم همکاری جهاد کشاورزی در نهضت ملی مسکن

شهناز رفیعی‌مفرد، عضو شورای اسلامی شهر بلداجی نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح مسکن مهر این شهر از حدود ۱۲ سال پیش آغاز شده اما بلاتکلیف رها مانده است، لذا انجام این امر همت مسئولان متولی را می‌طلبد.

وی گفت: جهاد کشاورزی استان چهارمحال‌وبختیاری باید برای اختصاص چند هکتار از زمین کشاورزی ۳۸ هکتاری در نظر گرفته شده برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بلداجی باید همکاری کند.

عضو شورای اسلامی شهر بلداجی تصریح کرد: در تصویب پروژه‌های شهری، سعی شد پروژه‌هایی مانند پارک بانوان، خط پیاده‌روی امن و پیست دوچرخه‌سواری را برای تحرک و مشارکت بیشتر مردم پیگیری کنیم، همچنین نظر به اینکه درصد بالای املاح غیرمفید در آب شرب شهروندان اثرات مخربی بر میزان شادابی مردم دارد، پیگیری لازم برای تأمین آب شرب مناسب، بهداشتی و پایدار صورت گرفته است.

تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری بلداجی به روز شوند

رسول خوشکام، شهردار شهر بلداجی نیز در این جلسه ضمن تشکر از فرمانداری شهرستان بروجن برای همکاری با شهرداری بلداجی در خصوص حفاری در ضلع جنوبی شهر بلداجی، اظهار کرد: حفاری‌های بلوار اصلی شهر بلداجی که توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام شده است، باید تعیین تکلیف شود.

وی گفت: تأمین اعتبار، تهیه طرح توجیهی و مشاور به منظور آسفالت کنارگذر جنوبی شهر بلداجی و اتصال این محور به جاده گهرو برای تردد ماشین‌های ترانزیتی و سنگین باید در دستور کار قرار گیرد.

شهردار شهر بلداجی با اشاره به لزوم اختصاص یک دستگاه بیل بکهو و ماشین‌آلات حمل زباله به شهرداری تصریح کرد: با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون فقط یک دستگاه لودر به این شهرداری اختصاص داده شده است، باید تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری به‌روز شوند.

وی افزایش قیر تخصیصی سال ۱۴۰۲ به شهرداری بلداجی علاوه بر سهمیه اختصاص داده شده و لزوم رسیدگی به کنارگذر جنوبی بلداجی به منظور احیای بافت فرسوده شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مسائل مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا