پیشخوانتيتر يكعناوین اخبار

دیپلماسی در رامسر/استقبال از علوی در هویزه و ادای احترام فانی به معلم فداکار در خاش در هفته گذشته

هفته گذشته از تازه ترین دستاوردهای دانشمندان ایران اسلامی در حوزه صنعت هسته‌ای، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رونمایی شد.
دکتر روحانی در این مراسم از دستگاه های جدید «زونال سانتریفیوژ» ، «اولتراسانتریفیوژ» و مجتمع های «سوخت تست راکتورهای قدرت» و «سوخت تست راکتور مدرن شده اراک» رونمایی کرد.
‘زونال سانتریفیوژ ها’ بیشتر در تولید محصولات ژن درمانی و واکسن های ویروسی بکار می رود و می تواند به مدت طولانی به کار گرفته شود. از این نوع سانتریفیوژ در تولید انبوه واکسن هایی مانند هاری، آنفلوآنزا، هپاتیت ب و مننژیت استفاده می شود.
«اولترا سانتریفیوژها» برای دوران در دورهای خیلی بالا( ۵۰ هزار دور بر دقیقه) طراحی شده اند و از آنها برای جداسازی در مقیاس تحقیقاتی و در زمینه های بیولوژی و بیوشیمی مانند جداسازی ذرات ریز در حد و اندازه ویروسها، پروتئین ها، RNAها و DNAها استفاده می شود.
رئیس جمهوری همچنین در این مراسم از سه عنوان کتاب «دانشنامه حفاظت و امنیت هسته ای» ، «صنعت هسته ای؛ شاهکار ایرانی» و «برخوردهای دوگانه آژانس بین المللی انرژی اتمی با کشورهای مظنون به فعالیت در زمینه تسلیحات هسته ای و یا داشتن خطاهای پادمانی» رونمایی کرد.
دکتر روحانی همچنین از طریق ویدئو کنفرانس «سایت هسته ای پسمان گور» در منطقه انارک را افتتاح کرد.
سایت هسته ای پسمان گور مدیریت مرکزی پسماندهای پرتو زای ایران را بر عهده دارد.
هفته گذشته همچنین وزیر امورخارجه در سفر به رامسر نشستی سه جانبه با وزرای خارجه آذربایجان و ترکیه با موضوع خاص قره باغ داشت.
دکتر محمد جواد ظریف با بیان اینکه تصمیمات خوبی برای همکاری سه جانبه گرفته شد اظهارکرد: برای اطمینان از تصمیمات اتخاذ شده در اجلاس، مقرر شد کمیته راهبری تشکیل شود.
به گفته ظریف برخی از تصمیماتی که در نشست های قبلی اتخاذ شده بود اجرایی نمی شد و برای اطمینان از اجرایی شدن تصمیمات این نشست ها، کمیته راهبری دائمی متشکل از معاونین سیاسی وزرای خارجی سه کشور تشکیل گردید.
وزیر امورخارجه همچنین از امضای دو سند همکاری در نشست وزرای خارجه سه کشور ایران، آذربایجان و ترکیه در رامسر خبر داد.
ظریف در پایان چهارمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه با اشاره به برگزاری این اجلاس اظهار داشت: همکاران ما در روزهای گذشته بر روی دو سند کار کرده بودند که در این اجلاس این اسناد به تصویب رسید.
وزیر امور خارجه گفت: در بیانیه اجلاس بر اصول مشترکی که همه به آن پایبند هستیم تاکید شده و همچنین در آن ، همکاری هایی که قرار است سه کشور با هم داشته باشند مورد تاکید قرار گرفته است.
ظریف ادامه داد: سندی دیگر که در دو روز گذشته بر روی آن بحث شده و مورد توافق قرار گرفته بود سند برنامه مشترک کاری دو سال آینده بود و در آن، توافق کردیم که چه اقداماتی و در چه حوزه هایی انجام دهیم.
وی حوزه های همکاری سه کشور را ترانزیت، انرژی، توریسم و مسائل فرهنگی عنوان کرد و اظهارداشت: یکی دیگر از توافقات سه کشور همکاری برای تامین صلح و امنیت در منطقه بود که در این زمینه هم بحث های خوبی مطرح شد.
رییس دستگاه دیپلماسی کشور ادامه داد: در این نشست ، همه طرف ها بر مواضع مشترک و رعایت حقوق بین الملل ، اجرای صحیح توافقات بین المللی مثل برجام و تعهداتی که کشورها در برجام داده اند، مورد تاکید قرار گرفت.
به گفته ظریف همچنین در این نشست بر تضمین اتحاد کشورهای اسلامی به ویژه در اجلاس سازمان همکاری اسلامی در استانبول، همچنین آتش بس و حل و فصل مسالمت آمیز منطبق بر حقوق بین الملل اختلافات از جمله در قره باغ که امنیت منطقه را با نگرانی مواجه ساخته تاکید شد و این موضوعات مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.
اما هفته گذشته عشایر مرزنشین هویزه از وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید که سرگرم یک سفر رسمی در خوزستان بود با یزله و سرودهای حماسی استقبال کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در بدو ورود به هویزه در حسینیه انصارالحسین این شهر از سوی بزرگان و سران عشایر عرب منطقه به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.
عشایر عرب زبان منطقه در حالی که بیرق های عشیره خود را به همراه داشتند با انجام حرکات شادمانه (یزله) و سرودن اشعار عربی و حماسی، حضور وزیر اطلاعات دولت و تدبیر را در شهرمرزی حماسه آفرین هویزه در زمان هشت سال دفاع مقدس، پاس داشتند و خرسندی خود را از حضور وی در منطقه ابراز نمودند.
مردم منطقه بخصوص جوانان با اشعاری حماسی به زبان عربی بیان داشتند ‘ما خوزستانی ها افتخار می کنیم که ایرانی هستیم و در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم ، ما مردان انقلاب، امام و رهبر انقلاب هستیم و تا پای جان ایستاده ایم’.
وزیر اطلاعات نیز به احساسات پاک مردم که از ساعت ها قبل منتظر ورود وی بودند پاسخ داد.
در این آیین همچنین شهر هویزه به عنوان شهر خون و حماسه و ایثار و سرزمین خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس معرفی شد.
وزیر اطلاعات هفته گذشته برای نشست با نخبگان و سران عشایر عرب وارد شهر هویزه شد.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز هفته گذشته سفری به خاش سیستان و بلوچستان داشت .
فانی در این سفر بر مزار معلم ایثار و فداکار حمید رضا گنگو زهی حاضر و با قرائت فاتحه به کار بزرگ این معلم فداکار ادای احترام کرد.
هفته گذشته معاونین رئیس جمهوری ، وزیران و معاونان آنها در سفر به دهها شهر و روستا از نزدیک مشکلات و کاستی های معیشتی مردم را بررسی کردند .
در سفری که وزیر ورزش و جوانان به یزد و شهرها و روستاهای توابع داشت کاستی های محیط های ورزشی مورد توجه قرار گرفت .
وی در سخنانی گفت: باید بستر ورزش برای همه فراهم شود زیرا با توسعه آن در بین آحاد جامعه و قرار گرفتن در سبد خانواده ها، بسیاری از ناهنجاری ها، آسیب های اجتماعی و بزهکاری ها کاهش پیدا خواهد کرد.
شهیندخت مولاوردی معاون امورزنان و خانواده ریاست جمهوری هفته گذشته به چند منطقه استان البرز سفر داشت .
او با بیان اینکه کنترل آسیب های اجتماعی همواره از دغدغه های مسئولان در کشور است ،گفت: دولت تدبیر و امید برای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در بخش زنان در دو سال گذشته اقدامات موثری انجام داده است.
هفته گذشته رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی سفری به سمنان داشت و معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی نیز در سفر به بندرعباس مشکلات این صنایع را مورد بررسی قرار داد.
همچنین محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور سفری به اصفهان داشت .
او اعلام کرد : وزارت کشور درحال گفتگو و تعامل با شورای نگهبان برای رسیدن به نظر واحد درباره منتخب سوم شهر اصفهان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
همچنین معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به خرم آباد ، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به آبادان و اهواز ، معاون سیاسی وزیر کشور در سفر مشهد ، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در سفر به بندرعباس ، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در سفر به شیراز ، معاون وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو در سفر به بوشهر تلاش کردند به موضوعات حوزه عملیاتی وزارتخانه های متبوع با هدف رفع مشکلات مردم بپردازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا