پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

سرنشینان قطار گردشگری بین المللی از جاذبه های تاریخی فارس دیدن کردند

مدیرکل راه آهن استان فارس در حاشیه استقبال از این گردشگران گفت: این گردشگران خارجی که از اغلب آثار باستانی و تاریخی این استان بازدید کردند؛ در بدو ورود به استان فارس (صبح جمعه ) مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.
مهرداد انصاری تعداد این گردشگران را ۴۳ نفر عنوان کرد که از کشورهای اروپایی و آمریکایی به کشورمان وارد شده اند و در مسیر تور گردشگری خود از برخی آثار تاریخی شهرهای بزرگ دیدن می کنند.
وی اظهارداشت: این گردشگران از مجموعه های تاریخی پاسارگاد، تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب، مجموعه زندیه، مجموعه های فرهنگی حافظ، سعدی ، مسجد تاریخی نصیر الملک ،باغ ارم، باغ نظر و موزه پارس در استان فارس بازدید کردند و با تاریخ و تمدن استان فارس آشنا شدند.
در سال ۹۴ نیز هفت گروه از گردشگران خارجی با قطار وارد استان فارس شدند.
پیش از این نیز گروه های مختلف گردشگران خارجی در سال ۹۳ در چند نوبت با قطار به استان فارس سفر کردند.
قطار بین المللی گردشگری سه شنبه گذشته از طریق مرز رازی وارد تبریز شد و سرنشینان آن از اماکن تاریخی و گردشگری این شهر از جمله بازار تبریز، مسجد کبود و موزه آذربایجان دیدن و عصر همان روز از ایستگاه مرکزی راه آهن تبریز به سمت زنجان حرکت کردند.
مسافران این قطار علاوه بر شهرهای اصفهان و شیراز در ادامه با قطار لوکس عقاب طلایی که عضو باشگاه قطارهای لوکس دنیا و متعلق به شرکت خط آهن مجارستان و از امکانات ویژه برخوردار است از شهرهای یزد و مشهد دیدن می کنند و قرار است ۲۳ فروردین سفر خود را در تهران به پایان برسانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا