اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

از پیام تبریک فرمانده انتظامی استان اصفهان به مناسبت روز ارتش تا سایر اخبار و پیام های پلیسی استان

فرمانده انتظامي استان در پيامی با تبریک 29 فروردين روز گراميداشت ارتش جمهوري اسلامي، ارتش را مايه غرور و عزت ايران اسلامي توصيف كرد.مشروح این خبر و سایر اخبار و حوادث پلیسی استان اصفهان را در ادامه بخوانید.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ” محمدرضا میرحیدری” در پیامی ۲۹ فروردین ماه روز  ارتش  را به همه غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت، متن پیام به شرح زیر است:

« درود خدا بر ارتشیان غیوری که به ندای آسمانی پیشوا و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران لبیک گفته و همصدا با ملت در براندازی رژیم ستمشاهی نقش موثری ایفا کردند، درود بر دلاور مردان جان برکفی که زیر پرچم ولایت در دفاع از نظام مقدس جهوری اسلامی ایران لحظه ای نیاسودند و برای به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس ایران اسلامی در جای جای  این مرز و بوم، جان در کف اخلاص نهادند.

درود بر مردان خدایی که میراث دار خون شهیدانند، درود بر برادران و همرزمان ارتشی که سال هاست دست در دست سایر نیروهای مسلح به پیش می روند و از خنکای تلاششان، نیسم عدالت همواره بر ساحت بلند میهن عزیزمان می ورزد.

گرامی می داریم یاد و خاطره شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران و رشادت های غیور مران ارتش کفر ستیز اسلام را که مسئولیت خطیر حراست و پاسداری از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران را طی هشت سال دفاع مقدس دوشادوش سایر قوای نظامی و انتظامی برعهده داشته و موفق به سرکوب تجاوزگران شدند و امروز نیز با اقتدار و صلابت خود در عرصه خودکفایی دفاعی مایه غرور و عزت ملی ایران اسلامی را فراهم کردند.

اینجانب ۲۹ فروردین سالروز نامگذاری این روز به نام روز ارتش جمهوری اسلامی از سوی بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) را به تمام غیور مردان ارتش به ویژه خدمت فرمانده و کارکنان مخلص و ولایی مجموعه ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تبریک گفته و از خداوند سبحان سلامتی، بهروزی و توفیق روز افزون  ارتشیان عزیز را در خدمت به نظام مقدس جهوری اسلامی در سایه عنایات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت اله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی ) مسئلت دارم.»

 

 

 

 

**تاثیر حجاب بر آرامش روحی و روانی بانوان

گروه اجتماعی _اصفهان _ رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای زنان علاوه بر این که عمل به دستورات الهی است در تأمین بهداشت روحی و روانی و آرامش خانواده ها و صفا، نورانیت و امنیت در جامعه نیز نقش به سزایی ایفا می کند.

شکی نیست که حجاب و پوشش تأثیر زیادی بر روح و روان زن دارد .عفاف و پوشیدگی زن، همچون سد و حفاظی است که در سایه آن از هر لذت و تحقیری در امان می ماند و دین اسلام هم با واجب کردن حجاب، از اینکه زن بازیچه دست شهوت پرستان باشد و ارزشش به میزانی پایین بیاید که فقط وسیله ای برای رفع شهوت ها در آید، جلوگیری کرده است.

فاصله گرفتن جامعه از فرهنگ حجاب و رعآیت نکردن حریم بین زن و مرد، بیش از همه به ضرر و زیان خود زن و عامل بسیاری از مشکلات روانی و اجتماعی برای افراد، به ویژه زنان است.

زنی که بدون حجاب و پوشش مناسب بیرون می آید مدام در معرض نگاه ها و سخنان هجو و ناشایست مردان نامحرم و مقایسه شدن از سوی آنان است و به همین جهت دچار استرس و اضطراب و ترس و دلهره می شود و مدام مراقب اطرافش است که چه کسانی به او نگاه می کنند.

از سوی دیگر برای اینکه به چشم مردان نامحرم بیایند و از سوی آنان مورد تعریف و تمجید و احترام قرار گیرند و یا اینکه فروشندگان به آنان تخفیف بیشتری دهند هر روز به یک نوع آرایش رو می آورند . بنابر این هر چه زنان و دختران در استفاده از وسائل آرایش و زیبایی بیشتر افراط کنند، عطش آنها در خودنمایی و جلب توجه برای دیگران بیشتر می شود، و همین امر آرامش روحی و روانی را از آنان سلب می کند.

در مقابل، زنانی که با حجاب و پوشش مناسب در جامعه ظاهر می شوند از سلامت روانی بالایی برخوردار ند و با آرامش به انجام امور زندگی خود می پردازند. این زنان سازنده، دانشمند، ایثارگر و خدمتگزارند و در تمام جوامع از این سبکسریها به دور بوده، در زندگی و سلوک اجتماعی به مراتب از دیگر زنان، ساده تر زیسته و شخصیت بالغ آنها اسیر جلب کردن دیگران نیست. آنها لباس های جلف نمی پوشند، کمتر از دیگران در انظار آرایش می کنند و عموماً در زندگی خانوادگی خود هم موفق هستند.

مردان جامعه نه تنها به چنین بانویی چشم طمع نخواهند داشت بلکه او را نیرویی بالفعل در وسعت بخشی به امنیت اجتماعی دانسته و نجابتش را می ستایند و در این صورت است که زن نه تنها در سنگر حجاب خود،از تیر نگاه های زهر آلود،سخنان آزار دهنده و بر خوردهای اراذل جامعه در امان می ماند، بلکه امنیت و آرامش درونی خود و اجتماع خویش را نیز برقرار خواهد کرد.

از نتایج مهم حجاب و پوشیدگی که در سلامت روانی زن تأثیر مستقیم دارد، بلوغ و تکامل روانی و شخصیتی زن است. رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای زنان علاوه بر این که عمل به دستورات الهی است، باعث می شود تا شخصیت فردی اجتماعی و معنوی انسان محجوب و پاکدامن، سیر صعودی پیدا کرده و نردبان تعالی و تکامل را یکی پس از دیگری طی کند. از سوی دیگر در تأمین بهداشت روحی و روانی و آرامش خانواده ها و صفا، نورانیت و امنیت در جامعه نیز نقش به سزایی ایفا می کند.

با کمی تأمل در این مبحث می توان نتیجه گرفت که دین اسلام برای محفوظ نگه داشتن روان زن از عوامل آسیب زا، حجاب و عفاف را بر او واجب کرده است و به این ترتیب خوشی های مشروع را برای زن می پسندد و تأمین آن را در سایه عفاف مجاز می داند. در وانع حجاب و پوشش که ثمره عفاف است، عاملی برای آرامش زن و دور ماندن او از عوامل اضطراب زا و در نهایت ایجاد رضایت وجدان اوست.

تهیه و تنظیم: فرزانه افشاری، کارشناس مشاوره مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان

 

 

 

 

**مراقب کلاهبرداری مجرمان با ورود به سامانه های جعلی ثبت نام کتاب های درسی باشید

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس فتا استان با اشاره به زمانبندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی جهت تحویل کتاب های درسی نسبت به سایت ها و سامانه های جعلی در پوشش ثبت نام کتاب های درسی هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند و این بار با زمانبندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی جهت ثبت نام و دریافت کتاب های درسی اقدام به طراحی سایت ها و ارسال لینک های جعلی در این خصوص کرده اند.

وی افزود: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به درگاه های جعلی اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت کرده و موجودی حساب آنها را برداشت کنند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در سنوات گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند آموزش های غیر حضوری، کلاسهای تابستانه، تخفیف های ویژه دانش‌آموزی و…. مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده اند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: برای انجام خریدهای اینترنتی به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند، مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند و با توجه به اعلام سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی جهت ثبت نام کتب درسی صرفاً از طریق سامانه فروش و توزیع اقلام آموزشی به آدرس irtextbook.ir یا irtextbook.com برای ثبت سفارش اقدام کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

/ 

 

 

پایان کار سارق قطعات خودرو در”خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و دستگیری سارق قطعات خودرو با ۸ فقره سرقت در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم و قطعات خودرو در شهرستان خمینی شهر، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا این که کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات هوئشمندانه پلیسی و سرنخ های به دست آمده، متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: متهم که در مواجهه با ادله و مدارک پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات اولیه انجام شده تاکنون به ۸ فقره سرقت لوازم وقطعات خودرو اعتراف کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد به شهروندان توصیه کرد: چنانچه شیشه ویا قفل درب خودرو معیوب شده در کوتاه ترین وقت ممکن نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید، هنگام ترک اتومبیل از قفل بودن درب ها و بالا بودن شیشه ها اطمینان حاصل کرده ودر صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

 

 

 

 سارق موبایل قاپ در”شاهین شهر”دستگیر شد

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از دستگیری سارق موبایل قاپ با ۳ فقره سرقت در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ” بهزاد ثابت راسخ ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: درپی دریافت گزارش یک مورد موبایل قاپی در یکی از محلات شاهین شهر بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی اظهارات شاکی مشخص شد که وی حین پیاده روی مشغول صبحت با تلفن همراه خود بوده که فردی ناشناس تلفن همراه او را ربوده و از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر ادامه داد: مأموران با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات هوشمندانه پلیسی سارق در کمترین زمان ممکن شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارق تصریح کرد: متهم که در مواجهه با ادله ومستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات اولیه انجام شده علاوه بر بزه ارتکابی به ۳ فقره موبایل قاپی در این شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ ثابت راسخ در پایان با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد به شهروندان توصیه کرد مراقبت‌های لازم را در خصوص پیشگیری از سرقت به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

توقیف خودروی شوتی حامل لوازم برقی آرایشی قاچاق در”شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از توقیف یک دستگاه سواری سمند حامل ۲ میلیارد ریال لوازم برقی آرایشی قاچاق در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”بهزاد ثابت راسخ”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا، مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ شاهین شهر در هنگام گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی سمند مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق به کشف ۷۳ دستگاه لوازم برقی آرایشی قاچاق شامل ماشین اصلاح صورت، اتوی مو و … که همگی خارجی و فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: ارزش اموال مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی درپایان با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، قاچاق کالا را یکی از عوامل اصلی اخلال در تولید داخلی و رکود اقتصادی کشور دانست و با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده شوم از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود در این خصوص را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

خطرات رانندگی در مناطق برون شهری

گروه استان ها_اصفهان_بدون شک رانندگی در مناطق برون شهری و روستایی کم خطرتر و آسان تر از مناطق شهری است اما با این وجود خالی از خطر نبوده و عموماً نتایج ناگواری به همراه دارد.

بدون شک رانندگی در مناطق غیر شهری و روستایی کم خطرتر و آسان تر از مناطق شهری است. اما با این وجود این مورد نیز خالی از خطر نخواهد بود. در حالی که رانندگان در داخل شهر با تصادفات بیشتری درگیر هستند ولی لزوماً تمامی این تصادفات مرگبار نخواهد بود اما در مناطق روستایی و غیر شهری برخلاف مناطق شهری تعداد تصادفات کم بوده ولی عموم آنها نتایج ناگوار و مرگباری را به همراه دارد.

دلیل این تفاوت بسیار ساده است به عبارتی در این مناطق رانندگان با احتیاط کمتری رانندگی کرده و عموماً سرعت آنها بیش از حد مجاز خواهد بود. بسیاری از معابر و مسیرها فاقد روشنایی و نور کافی بوده، همچنین از طرفی خطر برخورد با حیوانات نیز در این مناطق بسیار بیشتر است.

رانندگی با سرعت بالا در مناطق غیر شهری و روستایی بسیار خطرناک بوده و خطر آن برای خودروهایی که از سمت مقابل می آیند بیشتر خواهد بود. پیچ های با نقطه کور متعدد و تپه ها، و همچنین عبور افراد پیاده از جاده و آن هم به آرامی نمونه هایی از مواردی است که راننده را ملزم می کند که در چنین شرایطی از رانندگی با سرعت بیش از حد مجاز اجتناب کنند.

زمانیکه در جاده های تاریک رانندگی می کنید هیچگاه خارج از محدوده نور چراغ های خود رانندگی نکنید. در این مناطق روشنایی محیط و مسیر پیش روی شما به عهده چراغ های خودرویتان خواهد بود. در این شرایط در جست و جوی نور چراغ سایر خودروها در طول مسیر خود باشید که بتوانید بهتر از موقعیت خود در جاده باخبر شوید.

مراقب وسایل نقلیه کم سرعتی که در این مناطق در حال حرکت و عبور و مرور هستند مانند تراکتورهای زراعتی، کامیونت ها و کشنده های کوچک همچنین دوچرخه سوارانی که برای لذت بردن از طبیعت این مناطق مشغول دوچرخه سواری در جاده هستند بوده و به یاد داشته باشید که همه حق استفاده از جاده را به طور مساوی دارند، پس با آنها تعامل داشته باشید.

تهیه و تنظیم : سروان “قاسم سوادکوهی”رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راه استان اصفهان

 

 

 

دستبند پلیس بر دستان سارق معابر در” گلپایگان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از دستگیری سارق لوازم و مصالح ساختمانی در معابر با ۶ فقره سرقت در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ” علی اصغر محمدی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم و مصالح ساختمانی در معابر، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی های میدانی و اقدامات هوشمندانه پلیسی یک سارق را در ارتباط با این سرقت ها شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان تصریح کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه انجام شده به ۶ فقره سرقت در معابر این شهرستان اعتراف که ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان با تأکید بر تلاش شبانه روزی پلیس در برخورد قاطعانه با سارقان و مخلان نظم و امنیت جامعه از شهروندان خواست ضمن رعایت توصیه ها و آموزش های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا