پیشخوانعناوین اخبار

آمادگی هنگ کنگی ها برای سرمایه گذاری در بخش توریسم و تبادلات مالی اصفهان و شرق آسیا

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل آبادی» در این نشست گفت:حضور هیات های تجاری در ایران می تواند فضای صلح و آرامش  و همراه با کار و فعالیت را به سایر شرکتهای تجاری و سرمایه گذاری بین المللی  منتقل کنند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان  با اشاره به تبلیغات منفی علیه ایران در رسانه های غربی گفت:وجود امنیت در ایران نسبت به سایر کشورها قابل توجه است و شرکت های تجاری  می توانند با آرامش خاطر به  تجارت و سرمایه گذاری مشترک با شرکت های ایرانی بپردازند .

سهل آبادی با اشاره به تحریم های اقتصادی ایران و فعالیت واحدهای صنعتی در آن شرایط گفت:نخبگان ایرانی با همکاری تولید کنندگان تلاش کردند تا تحریم های اقتصادی تاثیر چندانی بر  فعالیت های اقتصادی ایران نگذارند.
وی از آمادگی استان اصفهان در توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری با هنگ کنگ خبر داد و گفت:اتاق های بازرگانی می توانند نقش موثری در شناسایی فرصت های  اقتصادی بین یکدیگر داشته باشند و اتاق اصفهان آماده روابط برقراری روابط مسقیم با اتاق هنگ کنگ در زمینه توسعه روابط اقتصادی است .
«اندرو والز»  ( Andrew Wells ) رییس کمیسیون آسیاپاسفیک اتاق بازرگانی هنگ کنگ  در این نشست با اشاره به برداشتن تحریم های اقتصادی علیه ایران گفت:برجام هسته ای بین ایران و کشورهای ۵+۱ فرصت جدید برای تعاملات تجاری بین هنگ کنگ و ایران فراهم ساخته است .

وی ترس از تحریم را عامل اصلی کاهش روابط  تجاری بین هنگ کنگ و ایران در سالهای گذشته برشمرد و گفت:امضای برجام و برداشتن تحریم می تواند حجم مبادلات تجاری  و سرمایه گذاری مشترک را افزایش دهد .
والز روابط بانکی و اطلاع نداشتن از ظرفیت های اقتصادی را مهم ترین مانع پیش روی روابط اقتصادی هنگ و کنگ و ایران دانست و گفت: توسعه صنعت گردشگری بین دو شهر و اعزام تورهای گردشگری  می تواند فرصت های اقتصادی دو طرف را برای یکدیگر تبیین کند .

وی از آمادگی هنگ کنگ و چین در بازسازی روابط تجاری جاده ابریشم خبر داد و گفت:اغلب شرکت های سرمایه گذاری بین المللی در هنگ کنگ نمایندگی  دارند و می توان از این ظرفیت برای سرمایه گذاری در ایران بویژه استان اصفهان استفاده کرد.

والز در بخش دیگری  از سخنان از توسعه صنعتی ایران در شرایط تحریم های اقتصادی اظهار تعجب کرد و گفت:ایران با وجود تحریم ها توانسته توانمندی صنعتی و اقتصادی خود را حفظ  و توسعه دهد و نمونه آن در سفر چند روز ه به ایران مشاهده کردیم .

وی با اشاره به حضور ۱۹ شرکت هنگ کنگی در سفر به اصفهان گفت: در این هیات تجاری نمایندگان شرکت های بزرگ مالی ،هتل سازی ،صنایع غذایی و بسته بندی حضور دارند تا از نزدیک فرصت های سرمایه گذاری و تجاری با ایران را مورد بررسی قرار دهند .

«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با اشاره به توانمندی های اقتصادی استان اصفهان گفت:همکاری های مشترک اصفهان و هنگ کنگ می تواند در زمینه های صنعتی،کشاورزی،خدماتی بویژه گردشگری مورد توجه قرار گیرد

در پایان این نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان با همتایان هنگ گنگی در  ۱۹ میز با موضوع مشاور املاک و توسعه دارایی، نساجی،مواد غذایی و نوشیدنی، ساخت و ساز  گردشکری، محصولات غذایی، سرمایه و سرمایه گذاری،مدیریت صنعت توریسم،تجارت الکترونیک ،لباس و مد،ساخت و ساز پروژه های ذخیره انرژی، سیستم فاضلاب،بسته بندی و بانکداری به گفتگو پرداختند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا