شهر و جامعهعناوین اخبار

در شرایط فعلی هیچگونه تهدیدی به جز قاچاق مواد مخدر به داخل مرزهای استان نداریم .

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ،جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی استانداری در محل استانداری برگزار شد .

جمشیدنژاد در این جلسه بر سهم خواهی بیشتر هر یک از کمیته های استانی از اعتبارات ملی در امر مبارزه با مواد مخدر و عدم تمرکز اعتبارات تأکید کرد و افزود : هر یک از کمیته های زیر مجموعه شورا باید به گونه ای عمل کنند که سهم استان از محل اعتبارات ملی در امر مبارزه با مواد مخدر بیشتر از سهم ۳۰ استان دیگر باشد  .

جمشیدنژاد تصریح کرد : اراده ما برای انسداد و جلوگیری از ورود مواد به داخل کشور باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها و استفاده از ابزارها و امکانات نوین و استفاده از توانمندی سرمایه های اجتماعی صورت گیرد .

وی ادامه داد : در امر مقابله با ورود مواد مخدربه مرزهای استان ، تحلیل و بررسی عملکرد سالهای گذشته و راههای رشد در سنوات قبل و تحلیل کاستی ها و نواقص الزامی است .  

معاون سیاسی و اجتماعی همچنین هدف گذاریهای فرهنگی با استفاده از ظرفیت مذهبی و استفاده از تریبونهای مختلف را خواستار شد .

وی برتغییر نگاهها و باورهای عمومی در مورد مصرف مواد مخدرو ایجاد تنفر در مورد سوء مصرف مواد مخدردر سطح جامعه    تأکید کرد .  

محمدهادی مرعشی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شورا در سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۶۳ تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شده که افزایش ۳۵ درصدی کشفیات را نشان می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: تهیه سند جامعه مبارزه با موادمخدر سیستان بلوچستان، شناسایی سرباندهای فعال در حوزه مواد مخدر در شهرستان‌ها، پیگیری تامین نیروی زن برای کنترل مسافران زن در مبادی ورودی شهرستان‌های مرزی از جمله اقدامات شورا در سال گذشته بوده است.

این مسئول ادامه داد: پیگیری تخصیص سه میلیارد تومان از اعتبارات استان به منظور تامین نیازمندیهای مرزبانی و انتظامی استان از دیگر اقداماتی است که در سال گذشته انجام شده است.

وی تخصیص مبلغ ۳ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال به ۱۰ دستگاه عضو شورا برای اجرای برنامه های پیشگیری، راه اندازی ۱۹ پایگاه سلامت و درمان را از دیگر فعالیت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا