شهر و جامعهعناوین اخبار

دادگستری اصفهان از تمام ظرفیت های قانونی و اختیارات برای حمایت از تولید و اشتغال استفاده می کند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، «احمد خسروی وفا» در دیدار نوروزی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نامگذاری سال جاری به  «اقتصاد  مقاومتی، اقدام و عمل» گفت:رویکرد دادگستری در صدور رای در پروند های اقتصادی برطرف ساختن مشکل بوده است و گرنه صادر کردن احکام حبس و قرار ساده ترین فعالیت قضایی است .

خسروی وفا با اشاره به فعالیت کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان گفت:تعامل دادگستری و اتاق بازرگانی در این کمیته باعث برطرف شدن مسایل و مشکلات برخی از واحدهای تولیدی شده است .

وی راه اندازی مجتمع قضایی امور اقتصادی را گامی موثر در تسهیل پرونده های قضایی اقتصادی دانست و گفت:تخصصی شدن مجتمع ها می تواند به تسریع پرونده ها و حل اختلافات بویژه در حوزه اقتصادی منجر شود .

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار ضمن تقدیر از همراهی دادگستری با اتاق بازرگانی در پرونده های قضایی مرتبط با فعالان اقتصادی گفت:دادگستری  و دادستانی اصفهان همواره در حل مسایل فعالان اقتصادی بویژه تولید کنندگان همراهی بسیاری با اتاق بازرگانی را داشته است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های کارشناسی ذیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان گفت: همکاری تنگاتنگی بین دادگستری و اتاق بازرگانی اصفهان در رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی است .

«حسن رحیمی»دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در دیدار نوروزی هیات نمایندگان در محل دفتر دادستانی گفت:صدور رای در پرونده ها به عنوان آسان ترین فعالیت قضایی است  که به عنوان آخرین اقدام قضایی انجام می شود .

وی تصریح کرد:رویکرد دادستانی اصفهان بر داشتن موانع تولید و اشتغال زایی جوانان است و در این راستا تلاش هایی با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان انجام شده است .

وی با اشاره به پرونده های اقتصادی استان در سال گذشته گفت:دادستانی با همکاری اتاق بازرگانی تلاش کردند با ارایه راهکارهای جدید از توقف چندین واحدهای تولیدی جلوگیری کنند.

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار اجرای قانون های مرتبط با تولید ازسوی دولت  شد و گفت:بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار عادانه شدن قراردادهای بین دولت ، بخش خصوصی و بانکها  مورد تاکید قرار گرفته و هیچ گونه نظارتی بر روی قراردادهای بانکی صورت نمی گیرد.

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار تقکیک اصل ،سود و جریمه تسهیلات بانکی برای فعالان اقتصادی از سوی بانکها شد و گفت:دادگستری می تواند با استفاده از ظرفیت های قانونی بر نحوه محاسبه این تسهیلات نظارت کند.

«احمد خوروش»عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار تخصصی شدن شعبات دادگستری در شهرستان های اصفهان در موضوع پرونده های مرتبط با فعالیت های اقتصادی شد و گفت:حضور قضات متخصص در موضوعات اقتصادی به صدور رای کارشناسی منجر می شود .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا