پیشخوانعناوین اخبار

سازندگان مجتمع های رفاهی بین راهی حمایت مالی می شوند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا، اسماعیل غلامی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزارشد، افزود:به جز آزاد راه ها که توجیه اقتصادی فراوان دارد، در بزرگراه ها و راه های اصلی و فرعی در صورت احداث مجتمع توسط بخش خصوصی حمایت مالی صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: احداث کنندگان مجتمع های رفاهی در حاشیه بزرگراه ها از کمک ۳۵میلیارد ریالی و راه های اصلی نیز ۳میلیارد ریال برخوردار خواهند شد.
وی بیان داشت: این کمک ها بلا عوض است و علاوه بر آن برای نصب تابلوهای اطلاع رسانی مجتمع ها به سازندگان کمک می شود.
غلامی با بیان اینکه اکنون ۶۰۴مجتمع رفاهی آماده خدمات رسانی است ، گفت: بیش از ۳۰۰ مجتمع رفاهی دیگر نیز دردست ساخت است.
وی افزود: وقتی که کاربران از راه ها برای عبور استفاده می کنند علاوه بر امنیت این راه ها باید به مسائل رفاهی آنان توجه ویژه شود، تا در صورت امکان بتوانند توقف کنند و از خدمات آن مکان ها استفاده ببرند.
وی با اشاره به اینکه احداث مجتمع های رفاهی بین راهی جزء برنامه های وزارت راه و شهرسازی است، گفت: با احداث این مجموعه ها می تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرد.
***۶۵هزار کامیون جایگزین و نوسازی می شود
غلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در تلاش هستیم با نوسازی ناوگان و استفاده از صنعت روز بتوانیم وسایل نقلیه در خور مردم فراهم کنیم.
وی افزود: با تهاتری که در سال گذشته با وزارت نفت صورت گرفت و در اجرای ماده قانون ۱۲ موانع رفع کسب و کار ۶۵هزار کامیون قرار است جایگزین و نوسازی شود.
وی بیان داشت: قرار است ، این پروژه در مدت زمان پنج سال به اتمام برسد .
غلامی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۱۵هزار کامیون ۱۰ تن که عمر آن ها بالای ۳۵سال است از رده خارج و جایگزین آنها کامیون های نو قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: کامیون های جدید که جایگزین می شود ظرفیت بار آن بالای ۱۵تن و کشنده است .
معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور افزود: مصرف سوخت کامیون های جدید پایین تر است و امید می رود در ناوگان دیگر مانند اتوبوس ،مینی بوس و کرایه نیز انجام شود.
وی با اشاره به اینکه نوسازی در بخش های مختلف حمل و نقل و بار می توانند تحقق اقتصاد مقاومتی را در پی داشته باشد، گفت: می بایست منابع و انرژی فسیلی را در جای درست استفاده کردو از مصرف بی رویه و هدر روی جلوگیری به عمل آورد.
غلامی افزود:منابع فسیلی فنا پذیرو در عین حال سرمایه آینده گان هستند، دنیای امروز از این ها باید استفاده بهینه کند و بحث محیط زیست سلامت و رفاه مردم نیز از ضروریات است که باید به آن توجه ویژه شود.
این مسئول سال گذشته را به لحاظ اعتباری و اجرای عملیات عمرانی و بودجه سالی سخت عنوان کرد و بیان داشت : امیدواریم در سال جدید مشکلات بودجه مرتفع شود تا بخشی از تعهدات این وزارت خانه به پیمانکاران و غیره انجام شود.
وی گفت: در حوزه ایمنی اولویت اول روانی راه است و نباید با یک غفلت کاربر (راننده )منجر به مرگ شود.
وی انجام خط کشی، حفاظ، روشنایی، تابلوهای هشداری و اخباری را از دیگر اولویت ها نام برد و افزود: باید به این موضوعات نیز توجه شود تا کاربران با ایمنی بالاتری در جاده ها تردد کند.
***هدف از اقتصاد مقاومتی حفظ و ارتقای سرمایه های ملی است
غلامی هدف از اقتصاد مقاومتی را حفظ و ارتقای سرمایه های ملی و بکارگیری نیروهای درونی دانست و بیان داشت:استفاده از منابع درونی و بیرونی و تعالی کشور باید به دست ما صورت بگیرد.
وی یکی از نگرانی های بخش حمل و نقل را بحث های ایمنی ذکر کرد و گفت: اولویت اول سازمان حمل و نقل جاده ای بحث ایمنی است ،چرا که ضمن تولید ثروت حدود ۸درصد تولید ناخالص داخلی توسط حوادث رانندگی هدر می رود.
وی اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی ضمن تولید ثروت ، از تمام توان صرفه جویی باید استفاده بکنیم تا منابع انسانی و مالی به هدر نرود.
وی با اشاره به دنیای امروز و توسعه یافتگی که حاکم است، افزود: یکی از نشانه های آن سهولت دسترسی به حمل و نقل است ، می بایست کاربران راحتی ماموریتی که دارند از ایمنی و روانی در راه ها بهره مند شوند.
وی بیان داشت: درسال گذشته از منابعی که در نظر گرفته بودند برای کار عمرانی و مهندسی راه تنها ۱۴درصد آن تخصیص یافت.
وی گفت: پیمانکارانی در این صنعت کارکردند و ما به آن ها بدهکار هستیم .
وی افزود:۳۰ هزار میلیاردریال اعتبار برای قیر پیش بینی شده بود ۱۰ هزارمیلیارد ریال آن برای آسفالت ،قیر و غیره جذب شد.
در این آیین از خدمات قاسم باقری تقدیر به عمل آمد و سید یعقوب میر کتولی به عنوان مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز معرفی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا