پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ورود ۶۴ هیات سرمایه گذاری خارجی نشانگر اهمیت بالای بندر چابهار است

حامد علی مبارکی دراین رابطه گفت : وجود بنادر و منطقه آزاد در چابهار فرصت های خوبی را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد کرده است.
وی گفت: حضور مقامات عالی رتبه کشورهای دنیا در چابهار اهمیت این نقطه را در جهان برجسته کرده است بطوریکه که در اجلاس اقیانوسیه در کمتر از یک ماه آینده ۲۸ کشور در چابهار گردهم می آیند.
وی افزود: تخفیف ها و معافیت مالیاتی ۲۰ ساله منطقه آزاد برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده و این خود امتیاز بزرگی برای فعالیت تجار و بازرگانان در چابهار است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: برای ورود محصولات تولیدی و ماشین آلات برای صنایع بزرگ و کوچک هیچگونه عوارضی دریافت نمی شود.
مبارکی به سفر روز گذشته وزیر نفت و گاز کشور هند به همراه جمعی از مدیران و سرمایه گذاران شرکت های بزرگ هندی به چابهار اشاره کرد و گفت: هندوستان تمایل زیادی برای مشارکت در توسعه بنادر و سرمایه گذاری در زمینه محصولات پتروشیمی و کود شیمیایی دارد.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار برای ایجاد اشتغال پایدار تلاش می کند، افزود: مجموعه مدیران منطقه آزاد چابهار تمامی تلاش و توان خود را برای فعالیت سرمایه گذران بسیج کردند و همکاری لازم را برای فعالیت های اقتصادی و تجاری خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: چابهار نقطه اتصال کشورهای منطقه به آب های اقیانوسی است و می تواند نقش محوری را در توسعه و آبادانی ایران ایفا کند.
وی ادامه داد: توسعه سواحل مکران در برنامه ششم پیش بینی شده است و رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر وامید توجه ویژه ای به چابهار دارند.
چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور و سرزمین موج و مرجان با ۱۳هزار و ۱۶۱ کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مکران از ۲ شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ۵۴۹ آبادی دارای سکنه تشکیل شده است و تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان ۶۴۵ کیلومتر فاصله دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا