پیشخوانعناوین اخبار

رویترز: قیمت جهانی طلا به رکورد سه هفته ای نزدیک شد

به گزارش روز پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از رویترز، آمار ضعیف اقتصادی و نبود اطمینان در مورد سیاست پولی آمریکا موجب افزایش ریسک گریزی در بازار شده و تقاضا را برای دارایی های مطمئن مانند طلا و ین ژاپن بالا برده است.
قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا روز دوشنبه در بازار لندن به یک هزار و ۲۵۲ دلار و ۲۶سنت در هر اونس رسید که بالاترین سطح از ۲۲ مارس ۲۰۱۶(۱۲ اسفند ۹۴) است. اما در ساعت ۰۶:۴۳ به وقت گرینویچ اندکی کاهش یافت و هر اونس آن به قیمت یک هزار و ۲۴۹ دلار و ۳۲ سنت معامله شد. با این حال، هنوز بهای فلز زرد ۰٫۸ درصد از قیمت پایان روز جمعه گذشته بیشتر است.
«بارناباس گان» تحلیلگر بانک او.سی.بی.سی گفت: بازارها هنوز از آنچه در اقتصاد جهانی می گذرد عصبی هستند و سرمایه گذاران ترجیح می دهند روی دارایی های مطمئن سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: قیمت طلا در کوتاه مدت افزایش می یابد، اما زمانی که بانک مرکزی آمریکا دو مرحله بعدی افزایش نرخ بهره را انجام دهد، بخشی از این افزایش قیمت از دست خواهد رفت.
افزایش نرخ بهره با بالا بردن هزینه فرصت نگهداری دارایی های بی بازده طلا، موجب کاهش قیمت آن می شود.
«ژانت یلن» رئیس بانک مرکزی آمریکا پنج شنبه گذشته گفت: هنوز برای موافقت با مراحل بعدی افزایش نرخ بهره زود است.
بانک مرکزی آمریکا نخستین مرحله افزایش نرخ بهره را در دسامبر ۲۰۱۵ (آذر ۹۴) انجام داد. این نخستین افزایش نرخ بهره در آمریکا در تقریبا یک دهه اخیر است.
شاخص دلار یا نرخ برابری دلار آمریکا در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی روز دوشنبه ۰٫۲ درصد کاهش یافت و به ۹۴٫۰۱ رسید که کمترین اندازه این شاخص از اواسط اکتبر ۲۰۱۵ (آبان ۹۴) است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا