پیشخوانتيتر يك

۹ سند همکاری بین ایران و قزاقستان امضا شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، نورسلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان صبح امروز در صدر هیاتی بلندپایه برای انجام سفری دو روزه به تهران آمد و در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی روحانی قرار گرفت.
پس از مذاکرات دوجانبه ایران و قراقستان، موافقتنامه انتقال محکومان به حبس، موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و یادداشت تفاهم همکاری در حوزه همکاریهای فناورانه به امضا رسید.
از دیگر اسناد امضا شده بین ایران و قزاقستان می توان به پروتکل توسعه همکاری های اقتصادی در زمینه های صنعت، تجارت و سرمایه گذاری، برنامه بلند مدت همکاری حمل و نقل و تزانزیت در مسیر جاده ابریشم و یادداشت تفاهم همکاری بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک ملی جمهوری قزاقستان اشاره کرد.
یادداشت تفاهم همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی راه آهن جمهوری قزاقستان، پروتکل همکاری بین شرکت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی جی اس سی راه آهن قزاقستان و یادداشت تفاهم همکاری صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران و شرکت مادر تخصصی ملی بایترک قزاقستان از دیگر اسنادی است که بین دو کشور منعقد شد.
فعالان اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی دو کشور نیز روز گذشته (یکشنبه) بیش از ۴۴ یادداشت تفاهم همکاری به ارزش نزدیک به یک میلیارد دلار امضا کردند.
این یادداشت های تفاهم در نشست شورای بازرگانی قزاقستان و ایران در تهران بین ۱۰ شرکت دولتی و بیش از ۳۴ شرکت خصوصی دو کشور امضا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا