پیشخوانعناوین اخبار

کمیسیون پزشکی رضایی و یزدانی را از حضور مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی منع کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از فدراسیون کشتی، فدراسیون پزشکی ورزشی، امروز (دوشنبه) در نامه ای به فدراسیون کشتی، نتیجه بررسی های کمیسیون ویژه پزشکی مربوط به مصدومیت رضا یزدانی و قاسم رضایی را اعلام کرد.
در نامه فدراسیون پزشکی ورزشی آمده است: در مورد قاسم رضایی طی معاینه و ارزیابی پارکلینیکی صورت گرفته شامل گرافی و سی تی اسکن سه بعدی، خوشبختانه شواهد دال بر شکستگی رویت نشده، لیکن با توجه به علائم بالینی و درد تندرس موجود و احتمال آسیب مضاعف در حین مسابقه (با توجه به ماهیت رشته ورزشی) توصیه می شود به مدت ۱۰ روز از شرکت در مسابقه امتناع ورزد.
فدراسیون پزشکی ورزشی در این نامه درخصوص رضا یزدانی نیز اعلام کرد: با توجه به ارزیابی های کلینیکی و پاراکلینیکی شامل MRI ، پارگی نسبی تاندون آشیل مشهود بوده و با توجه به زمان باقی مانده تا المپیک ریو، توصیه می شود در اولین فرصت فیزیوتراپی شروع شده و ورزشکار تحت پایش پزشکی دقیق قرار گیرد.
سخنگوی فدراسیون کشتی نیز گفت: با توجه به اعلام نظر کمیسیون ویژه پزشکی که زیر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی تشکیل شد و بنا به فرآیند انتخاب تیم های ملی مرجع تصمیم گیری در این زمینه می باشد، این دو کشتی گیر نمی توانند در انتخابی تیم ملی شرکت نمایند.
«علیرضا رضایی» تصریح کرد: طبق نظر این کمیسیون یزدانی با توجه به شدت آسیب دیدگی باید هر چه زودتر کار فیزیوتراپی خود را آغاز نماید و رضایی نیز با توجه به بررسی پزشکی نیاز به ده روز استراحت دارد.
دارنده مدال برنز جهان خاطر نشان کرد: با توجه به این موضوع جلسه شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی پس از مسابقات انتخابی تیم های ملی تشکیل تا در مورد شرایط مسابقات انتخابی در وزن های ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی تصمیم گیری شود.
«قاسم رضایی» دارنده مدال طلای المپیک لندن و ملی پوش وزن ۹۸ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی، هفته گذشته در جریان تمرینات مرور فن از ناحیه دنده مصدوم شد.
«رضا یزدانی» آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده دو مدال طلای پیکارهای قهرمانی جهان نیز که اوایل هفته گذشته با اجازه کادر فنی برای استراحت و آماده‌سازی به جویبار رفته بود تا خود را برای مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آماده کند از ناحیه پا دچار مصدومیت شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا