شهر و جامعهعناوین اخبار

آستان امامزاده سید نصرالدین محمد (علیه السلام) مبارکه وحضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل غبار روبی شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: پس از گذشت ۲۱ روز از سال جدید و فروردین ماه و همچنین با اتمام طرح آرامش بهاری طی مراسمی آستان امامزاده سید نصرالدین محمد (علیه السلام) دیزیچه غبار روبی و عطر افشانی شد.
وی در ادامه تصریح کرد: این مراسم در فضای معنوی و با حضور خیل عظیم مردم مومن و ولایتمدار شهرستان برگزار شد.
مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه افزود: همچنین این مراسم به مناسبت سالروز میلاد باسعادت امام محمد باقر(ع) برگزار شد.
علی مبشری در ادامه بیان کرد: نسب این امامزاده با ۵ نسل به امام محمدباقر (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده سید نصرالدین محمد (علیه السلام) در شهرستان مبارکه، بخش مرکزی، شهر دیزیچه واقع شده است.

غبار روبی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: آیین غبار روبی و عطرافشانی ضریح مضجع آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل عصر روز پنج شنبه، ۱۹ فروردین ماه در فضایی معنوی با حضور جمعی از خیرین و مسئولین شهرستانی انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان در ادامه تصریح کرد: در این آیین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل و ابوالفضل معینی نژاد فرماندار آران و بیدگل، برگزار شد مداحان اهل بیت (ع( به مرثیه سرایی در مدح و منقبت امام محمد باقر(ع) و حضرت محمد هلال بن علی )ع) پرداختند و نذورات زائران که با عشق و شور در هم آمیخته و در این قطعه بهشتی از خاک، جلوه ی از ارادتمندی به ساحت حضرت محمد هلال بن علی (ع) را متجلی ساخته بود، از ضریح مطهر خارج کردند.

وی در ادامه افرود: همچنین در ادامه این آیین معنوی فضای داخل ضریح مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) غبار روبی و سنگ و دیوار های مضجع منور با گلاب ناب شست و شو داده شد.

ایشان در ادامه بیان کرد: شایان ذکراست غبارروبی از آیینهای دیرین حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل است که هر دو ماه یکبار با حضور آیات عظام، شخصیت‌های کشوری و استانی، خیران و خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال(ع) و زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار می‌شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا