پیشخوانعناوین اخبار

زمینه برگزاری باشکوه دور دوم انتخابات مجلس را مهیا می کنیم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا، محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در همایش آموزشی توجیهی فرمانداران و بخشداران استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی که به منظور برگزاری هر چه بهتر دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: دور اول انتخابات مجلس هفتم اسفندماه سال گذشته با شکوه هر چه تمام در سراسر کشور برگزار شد که این امر در دور دوم نیز محقق می شود.
وی اضافه کرد: وزارت کشور در انتخابات هفتم اسفند به کار قانونی خود عمل کرد و با استفاده از تجربه های دور اول سعی می کنیم در دور دوم نیز با عمل به وظایف ذاتی خود، زمینه حضور حداکثری را فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: همه ما باید بپذیریم که انتخابات مظهر وفاق ملی و همبستگی اجتماعی است و اجرای صحیح آن موجب افزایش اعتماد عمومی و سرمایه‎های اجتماعی می‎شود.
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اهمیت رعایت قوانین انتخاباتی از زمان شروع تبلیغات دور دوم انتخابات تا اعلام نتایج ادامه داد: لازمه رعایت قانون، شناخت آن است بنابراین مطالعه قانون باید جزء برنامه‎های اولویت‎دار مجریان باشد چرا که دور دوم انتخابات از حساسیت ویژه ای نسبت به دور اول برخوردار است.
مقیمی گفت: بی‎طرفی مجریان و ناظران در تمامی مراحل، شناسایی مسائل و مشکلات و چاره‎اندیشی در مورد آنها، تامین امنیت انتخابات، حراست از اسناد و مدارک مربوط به انتخابات، اطلاع‌رسانی به مردم و یادآوری نقش رسانه‎ها و تکلیف صدا و سیما در این زمینه، تعامل سازنده با هیات‌های نظارت، شناسایی جرائم و تخلف ها، صیانت از رای مردم و همچنین نظم بخشیدن به امور تبلیغی از لوازم برگزاری با شکوهتر دور دوم انتخابات به شمار می رود.
وی بر تلاش شبانه روزی و بی وقفه دولت تدبیر و امید برای رشد و توسعه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: دولت یازدهم کشور را با تورم ۴۳ درصدی تحویل گرفت و با مدیریت صحیح اقتصادی و برنامه ریزی های دقیق توانست نرخ تورم را به ۱۱ درصد برساند که این امر شایسته تقدیر است ولی با این وجود، عده ای دست به تخریب دولت می زنند در حالی که خود همین افراد با داشتن درآمدهای کلان نفتی رشد اقتصادی منفی ۶٫۵ درصدی داشتند.
وی تاکید کرد: استانداران و فرمانداران باید تلاش های شبانه روزی دولت در حل مسائل هسته ای، افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم را به صورت شفاف و دقیق اطلاع رسانی کنند تا مردم خود قضاوت کنند که آن عده ای که دست به تخریب دولت می زنند، در گذشته چه بلایی سر کشور آورده اند.

*****
درایت و بی طرفی وزارت کشور عامل مهم برگزاری انتخابات پرشور دور اول مجلس
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: مجموعه وزارت کشور با رفتارهای عالمانه و بی طرفی کامل نسبت به جریان های سیاسی شرکت کننده در انتخابات توانست آرامش و نشاط بسیار خوبی را در کل کشور ایجاد کند.
وی افزود: وزارت کشور در این دور از انتخابات از مواضع خود در برگزاری انتخابات تمام قد دفاع کرد و نیز با سیاست گذاری، برنامه ریزی های صحیح و تعامل بسیار خوب با شورای نگهبان تنش های به وجود آمده را بر طرف کرد و موجب شد تا آرامش و نشاط سیاسی خاصی جامعه را فرا گیرد.
وی با اشاره به شرایط خاصی که آذربایجان غربی در برگزاری این انتخابات نسبت به سایر استان ها داشت، اضافه کرد: در این استان گروه های قومیت گرا در برخی از حوزه های انتخابیه انتخابات را تحریم کرده بودند ولی مردم غیور آذربایجان غربی خط مشی خود را از ضد انقلاب نمی گیرند و به حرف های آنها اعتنا نمی کنند و این یک دستاورد مهم است.
استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به نتیجه انتخابات در دور اول، برای برگزاری دور دوم انتخابات در استان کار سختی داریم که با اهتمام مسئولان برگزاری، این دور نیز با آرامش کامل و حضور پرشکوه برگزار می شود.

*****
برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه آذربایجان غربی
علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی نیز در این همایش با ارائه گزارشی از اقدام های این ستاد در دور اول و آمادگی برای دور دوم گفت: حوزه های انتخابیه چهارگانه ارومیه، سلماس، ماکو- شوط، چالدران و پلدشت، میاندوآب- تکاب، شاهین دژ چهار حوزه ای هستند که در آنها مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
وی افزود: با تدابیر اتخاذ شده اطمینان داریم در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز همانند هفتم اسفندماه، مردم با حضور پرشور در صحنه، کاندیدا یا کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
وی به افزایش تعداد کاندیداها در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره نهم در آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: در این دوره ۴۴۴ نفر از استان آذربایجان غربی برای رقابت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که این تعداد در مرحله نهم ۱۷۲ نفر بود و این افزایش نشانگر افزایش امید مردم و وجود نشاط اجتماعی و سیاسی در سطح جامعه است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار شد و ضمن انتخاب ۶ نماینده در پنج حوزه انتخابیه ارومیه، مهاباد، بوکان، سردشت – پیرانشهر و خوی – چایپاره، تکلیف انتخاب ۶ نماینده دیگر از بین ۱۲ کاندیدای راه یافته به دور دوم کشیده شد.
۲ نفر از نمایندگان ارومیه، ۲ نماینده میاندوآب – شاهین دژ و تکاب، یک نماینده سلماس و یک نماینده ماکو، شوط، پلدشت و چالدران نیز در در دور دوم مشخص می شوند.
دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است دهم اردیبهشت ماه امسال برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا