عناوین اخبار

سیاست های حمایتی از صنعت دارو سازی تشریح شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازسازمان غذا ودارو، دکتر رسول دیناروند اظهارکرد: به شرکت های دانش بنیان اجازه داده خواهد شد دارو هایی جدیدی که در دنیا تولید شده را درکشور تولید و پس از آن به فهرست رسمی دارو های کشور اضافه کنند.
وی افزود: این درحالی است که در گذشته ابتدا باید دارو به فهرست اضافه می شد و سپس به تولید می رسید.
به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، در سال ۹۴ در حوزه دارویی، بهترین عملکرد را نسبت به تمام سال های گذشته از نظرسهم داروهای تولید داخل نسبت به داروهای وارداتی داشته ایم و این در حالی است که چهار سال قبل سهم داروهای وارداتی از کل بازار دارویی ۴۰ درصد بوده است.
دیناروند تاکیدکرد: دستیابی به سهم ۷۵ درصدی داروهای تولید داخل از کل بازار دارویی تا پایان برنامه ششم توسعه کاملا عملی می شود.
وی گفت: با توجه به سیاست های حمایتی دولت، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو که در سال جاری عملیاتی خواهد شد وضعیت برای صنعت دارو سازی بسیار مناسب تر می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: از این پس صنعت می تواند از پتانسیل های متخصصان و دانش آموختگان دانشکده های دارو سازی که صرفا موظف به انجام تعهدات خود در دانشگاه های علوم پزشکی هستند، در شرکت های داروسازی بهره مند شوند.
دیناروند افزود: در تعریف نوع و روش تولید، زمان آن به ویژه موضوع قیمت گذاری برای شرکت های اینچنینی امتیازاتی قائل شده ایم که در آینده نزدیک شیرینی نتایج آن متوجه جامعه و مردم خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا