عناوین اخبار

سامانه پیامکی ۱۰۱، راهگشای مشکلات بانوان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازمهناز احمدی افزود: با توجه به اینکه در دنیای امروز، اینترنت و فضای مجازی یک ابزار قدرتمند نزد مردم است، بنابراین استفاده از این امکانات بویژه برای بانوانی که دسترسی به ارتباطات سازمانی ندارند، بسیار کمک کننده است.
وی با بیان اینکه استفاده از پیامک برای آموزش بانوان بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: زنان در اقشار مختلف جامعه می توانند مشکلات خود را از طرق گوناگون رفع کنند و بطور قطع سامانه پیامکی ۱۰۱ یکی از راه‌های خوب برای بیان نیازهای زنان خواهد بود.

** زنان جامعه از حقوق اصلی خود غافل شده اند
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده ادامه داد: اکثر زنان جامعه از حقوق اصلی خود غافل شده اند که بواسطه این سامانه و دسترسی آسان به تلفن همراه می توانند بسیاری از مسایل حقوقی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی خود را حل کنند، البته لازمه این امر تداوم فعالیت آن از سوی موسسان سامانه است.
احمدی با بیان اینکه از طریق این سامانه می توان اطلاعات بیشتری را با صرف هزینه کمتر در اختیار افراد گذاشت، خاطرنشان کرد: شرایط فرهنگی و اقتصادی کشور باعث شده بیشتر درخواست زنان از این سامانه مطالبات شخصی و نیازهای مالی و اقتصادی باشد که در این زمینه باید گفت این سامانه قرار نیست وام بدهد و مسائل مالی و اقتصادی را رفع کند.
وی افزود: با توجه به اینکه برای امور فرهنگی باید هزینه پرداخت اما در ابتدای راه اندازی سامانه ۱۰۱ نباید هزینه ای از افراد گرفته شود و متولیان اصلی این امر باید از طریق دولت و وزارت ارتباطات هزینه های مربوط به آن را مخصوصا برای قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه پرداخت کنند.
احمدی با بیان اینکه باید اطلاع رسانی در زمینه شناخت سامانه ۱۰۱ افزایش یابد، گفت: در این راستا باید از صدا وسیما و مطبوعات و فضای مجازی کمک گرفت و نظریات مختلف مردم جامعه را در بهبود این سامانه جمع آوری کرد.
وی همچنین با بیان اینکه اطلاع رسانی در زمینه آموزش بانوان وظیفه همه افراد و مسئولان در هر پست و مقامی است، تصریح کرد: این راه یکی از بهترین اقدامات در معاونت زنان کشور است که بطور قطع نتایج خوبی در برخواهد داشت و می تواند حقوق بر باد رفته زنان ایرانی را به آنها بازگرداند.
وی افزود: زنان جامعه در دوره‌های مختلف و با نگاه‌های غیرتخصصی به عقب رانده شده اند و مشکلات فراوانی برای آنان ایجاد شده که سامانه پیامکی ۱۰۱ راهی صحیح برای خواسته‌ها و نیازهای زنان است تا آن را به گوش مسئولان برسانند، این سامانه بدون محدودیت زمانی، دریافت کننده مطالبات آنها خواهد بود.
سامانه پیامکی ۱۰۱ معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری سال گذشته همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) راه اندازی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا