شهر و جامعهعناوین اخبار

برارتقاء صلاحیت های علمی، اجتماعی و اخلاق حرفه ای در آموزشگاه های فنی و حرفه ای تاکید کرد

به گزارش پایگاه های خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، نشستی با حضور محمدامین سازگارنژاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، خانم قنبری مشاور رییس سازمان و مدیر کل امور مالی، ابوطالب جلالی مدیر کل استان و دهقانی رئیس کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد استان اصفهان، مدیران و مؤسسین آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای اصفهان در محل سالن کنفرانس اداره کل برگزار گردید.

در این نشست رئیس کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان اصفهان ضمن بیان مشکلاتی در زمینه ارائه آموزش های موازی توسط دستگاه های غیرمرتبط با آموزش های فنی و حرفه ای، صدور گواهی های غیرمعتبر و برگزاری دوره های کوتاه مدت مطالبی را عنوان نمود.

وی پیشنهاداتی نیز از قبیل: بازاریابی در بخش های صنایع، صنوف و دانشگاه ها، اجرای قوانین و مقررات در آموزشگاه ها، آموزش ارتقاء مهارت مدیران و مربیان، استفاده از حق عضویت، بهینه سازی منابع سئوالات و آزمون ها و استانداردسازی در مشاغل را مطرح نمود.

در ادامه این نشست سازگار نژاد، سال ۱۳۹۵ را سال تغییر رویکردهای آموزش های مهارتی از دولتی به غیردولتی عنوان کرد و اظهار داشت: در سال جدید شاهد ارتقاء‌ جایگاه آموزش فنی و حرفه ای و ارتقاء صلاحیت های علمی، اجتماعی و اخلاق حرفه ای در آموزشگاه های آزاد هستیم.

تأکید بر کیفیت بخشی خدمات سازمان با نگاه به ظرفیت‌های درونی و قابلیت های بیرونی

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، نشستی با حضور محمدامین سازگارنژاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ابوطالب جلالی مدیر کل استان،  موسوی معاون آموزش سازمان، خانم عمرانی مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان، خانم قنبری مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور مالی، عبدالعالی مشاور رییس سازمان، حق جو رئیس بنیاد ملی نخبگان اصفهان، کشمیری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و جمعی از مسئولین و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در محل سالن اجتماعات شهید بهشتی اصفهان برگزار گردید.

در این نشست سازگارنژاد ضمن ابراز خرسندی از عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، بر کیفیت بخشی خدمات سازمان با نگاه به ظرفیت های درونی و قابلیت های بیرونی تأکید نمود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان بیان داشت: استان اصفهان با قرار گرفتن در مرکز کشور دارای قابلیت هایی است که توانسته این استان را از سایر استان ها متمایز نموده و در بخش صنایع دستی و همچنین وجود ۸۰۰۰ واحد صنعتی  فرصت های شغلی مناسب را برای جوانان فراهم نموده است.

وی افزود: در کنار ظرفیت های استانی، قابلیت های آموزشی این استان نیز با ۶۰ هزار نفردوره بیشترین صندلی آموزشی رابه خود اختصاص داده است.

جلالی ضمن اشاره به ۱۲۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان اظهار داشت: مشارکت بخش غیردولتی توانسته است همگام با آموزش های دولتی اقدامات آموزشی را دنبال نماید.

در ادامه رییس شهرک علمی و تحقیقاتی استان در زمینه راه اندازی پارک علمی و فناوری و مرکز رشد جهت فعالیت واحدهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت و تولید، کسب و کار و کارآفرینی مطالبی را بیان نمود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا