شهر و جامعهعناوین اخبار

بانو علویه همایونی به حیات طیبه رسیده است/ ایشان الگویی برای بانوان اصفهان است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امروز در آیین نکوداشت چهره ماندگار بانو علویه همایونی استاد اخلاق، پژوهشگر، ‌نویسنده، عارفه و شاعره معاصر اظهار کرد: اسلام به بانوان اهمیت بسیاری داده و آنها را افتخاری برای خود می‌داند.

وی تصریح کرد: هنگام بعثت پیامبر (ص) و در تمام دنیای آن روز و به ویژه در سرزمین عربستان نه تنها برای زن هیچ اهمیتی قائل نبودند بلکه تولد دختر را عار و ننگ می‌دانستند به نحوی که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید اگر به مردی خبر داده می‌شد که دختردار شده چهره‌اش سیاه می‌گشت و ناراحت می‌شد و خود را از فامیل به دلیل این خبر ناگوار مخفی می‌کرد و با خود می‌گفت که آیا به این ننگ تن دهم یا دختر را زیر خاک پنهان کنم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه زمانی که تاریخ آن زمان را می‌خوانیم اشک انسان جاری می‌شود، ادامه داد: در بسیاری از مواقع دختران برای اینکه توسط پدرانشان زنده به گور نشوند دامان پدر را گرفته و اشک می‌ریختند اما پدر او را به گودال می‌انداخت و رویش خاک می‌ریخت.

وی اضافه کرد: در چنین زمانی اسلام ظهور کرد و یکی از مشکلات پیامبر (ص) نیز مبارزه با همین عادات غلط و پست بود، حضرت محمد (ص) برای اصلاح این جامعه با زبان، عمل و قرآن اقدام کرد، ایشان به طور مثال می‌فرمودند هر مردی که به خانه سوغاتی می‌آورد باید ابتدا آن را به دختر بدهد.

طباطبایی‌نژاد گفت: زن می‌تواند از هزاران زن و یا مرد پیش افتاده و حیات طیبه را به دست آورد و اگر در زمان ما فردی این حیات طیبه را کسب کرد باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شود.

وی با بیان اینکه انسان‌های مومن و با فضیلت که مانند بانو علویه همایونی به حیات طیبه رسیده‌اند، در جامعه زیاد داریم، تاکید کرد: طبق آماری که گرفته شده در شهری مانند اصفهان که آیین‌های مذهبی مختلف وجود دارد، ۸۵ درصد مردم استان دغدغه دین دارند و تعداد بسیار بالایی از بانوان آن محجبه هستند که نسبت به استان‌های دیگر در رتبه بسیار بالاتری قرار دارد.

بی‌هویتی ناشی از فراموشی ریشه‌ها و الگوهای صحیح جامعه است

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان نیز در ادامه آیین نکوداشت چهره ماندگار بانو علویه همایونی گفت: امروز جامعه ما دچار بی‌هویتی شده به این دلیل که ریشه‌های خود را ندیده و نشناخته است.

علی قاسم‌زاده اظهار کرد: امروز جامعه ما دچار گم‌گشتگی، سرگشتگی و بی‌هویتی شده به این دلیل که ریشه‌های خود را ندیده و نشناخته است.

وی تصریح کرد: برگزاری اینگونه جلسات به این دلیل است که ما بتوانیم ریشه‌های خود را بشناسیم و یکی از راه‌هایی که می‌توان این ریشه‌ها را شناخت برگزاری اینگونه مراسم است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان ادامه داد: ما در زمینه بانوان دچار سرگشتگی بوده و روزی نیست که در این زمنیه ابراز نگرانی نکنیم، بانوان ما می‌توانند با الگو قرار دادن افرادی مانند بانو علویه همایونی فکری به حال این سرگشتی بکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا