تيتر يكعناوین اخبار

گزارش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در دوران پسا برجام بررسی شد/تاکید بر تقویت ساختار و جایگاه مبارزه با پولشویی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اعضای هیات دولت در جلسه صبح چهارشنبه با تاکید بر اهمیت و اولویت مبارزه با پولشویی بر تقویت ساختار و جایگاه مبارزه با پولشویی و پیگیری ارتقاء و بهبود وضعیت فعلی در سطح داخلی و بین المللی و برقراری تعامل سازنده با سایر کشورها تاکید کردند.
در این جلسه بر تلاش برای استفاده از همه ظرفیت های اجرایی مبارزه با پولشویی در سطح داخلی به منظور پیشگیری از شکل گیری باندها و گروه های تبهکار سازمان یافته به ویژه در زمینه قاچاق مواد مخدر و کالا تاکید و مقرر شد هماهنگی و اقدامات لازم برای فراهم ساختن بسترهای مورد نیاز فنی و تکنیکی فراهم شود.
بر اساس آخرین آمار مرکز اطلاعات مالی شورای عالی مبارزه با پولشویی که تا پایان سال ۱۳۹۴ ارایه شده ، ۲ هزار و ۹۲۷ گزارش در ارتباط با معاملات مشکوک به این مرکز ارسال گردیده که از این تعداد، ۳۱۸ پرونده به دادسرا ارسال شده است.
مرکز اطلاعات مالی شورای عالی مبارزه با پولشویی بر اساس اصل ۴۹ قانون اساسی دولت را مکلف به جلوگیری و بازگرداندن درآمدها و ثروت های نامشروع و غیر قانونی کرده است؛ به بررسی ارتباطات مالی بین برخی افراد در پرونده های مشکوک پرداخته و گردش مالی مرتبط با این پرونده ها را رصد و نظارت کرده است.
همچنین اعضای هیات دولت در ادامه این جلسه، آیین نامه اجرایی یکی از مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به تصویب رساندند.
هیات وزیران این تصمیم را با توجه به ضرورت انتظام بخشی به رویه پرداخت شهریه دانشجویان شاهد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران اتخاذ کرد.
بر این اساس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظفند با رعایت مفاد این آیین نامه در هر نیم سال تحصیلی نسبت به ثبت نام و اخذ امتحانات مشمولین بدون دریافت وجه اقدام نمایند. همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است ۱۰۰ درصد هزینه شهریه تحصیلی کلیه مشمولین را در وجه دانشگاه ها و موسسات مذکور تامین و پرداخت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا