عناوین اخبار

دولت به دنبال احیای صندوق های بازنشستگی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، محمدباقر نوبخت در گفت وگویی درخصوص بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، اظهارداشت: صندوق‌های بازنشستگی درحال حاضر دچار مشکل هستند به طوری‌که درسال گذشته بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پرداختی به بازنشستگان که صندوق‌ها قادر به پرداخت آن نبودند را دولت تقبل کرد.
وی افزود: همچنین با پرداخت این مقدار و افزایش ۱۰ درصد اضافه به میزان هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان دیگر به صندوق‌ها پرداخت شد.
سخنگوی دولت با یادآوری این که دولت هزار میلیارد تومان علاوه بر عدد ردیف بودجه‌ای به صندوق بازنشستگی برای پرداخت حقوق بازنشستگان داده است، خاطرنشان کرد: دولت معتقد است که این صندوق ها باید احیا شود، به همین دلیل یکی از محورهایی که دولت به عنوان اولویت دربرنامه ششم توسعه مطرح و بارها مورد تاکید قرار داده بحث آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی است.
نوبخت درمورد احیای صندوق های بازنشستگی تصریح کرد: درحال حاضر با یک سلسله احکام در برنامه ششم وضعیت پرداخت ها و دریافت های صندوق تامین اجتماعی را متعادل کرده و تأدیه بدهی های دولت نیز در طی برنامه ششم انجام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا