تیتر دوعناوین اخبار

مجلس وام ازدواج را برای هر یک از زوجین به ۱۰ میلیون تومان افزایش داد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز – شنبه – مجلس شورای اسلامی پیشنهاد الحاقی غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران به بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور را برای افزایش وام ازدواج تصویب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی را موظف کردند که تمامی بانک ها و موسسات اعتباری را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهد.
بر اساس تبصره ۱ این پیشنهاد الحاقی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین از سه میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت چهارساله افزایش می یابد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبصره ۲ این پیشنهاد الحاقی تصویب کردند که بانک مرکزی موظف است اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند که تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از پنجاه هزار نفر باشد.
بر اساس تبصره ۳ این پیشنهاد الحاقی، بانک مرکزی وظیفه نظارت بر اجرای این قانون و جریمه بانک های متخلف در این زمینه را بر عهده دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا