پیشخوانعناوین اخبار

قیمت طلا در بازارهای جهانی بالا رفت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از رویترز، با این حال، فلز زرد نخستین کاهش قیمت هفتگی در سه هفته گذشته را تجربه کرد.
قیمت طلا که سه شنبه گذشته بالاترین رکورد خود در ۲۱ روز قبل را تجربه کرد و به یک هزار و ۲۵۹ دلار و ۴۰ سنت در بازار کامکس نیویورک رسیده بود، با افزایش شاخص جهانی سهام به ۴۰۳٫۸۵ در روز پنجشنبه گذشته، تمام افزایشی که در طول هفته تجربه کرده بود، از دست داد.
شاخص جهانی سهام پنجشنبه گذشته (۱۴ اوریل، ۲۶ فروردین) به بالاترین سطح خود از اواخر دسامبر ۲۰۱۶ (اوایل دی ۹۴) رسید. این شاخص دیروز با ۰٫۰۷ درصد کاهش به ۴۰۳٫۵۸ رسید.
شاخص دلار که تغییرات دلار آمریکا در برابر مجموعه ارزهای اصلی را ثبت می کند، دیروز با ۲۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل به ۹۴٫۶۸ رسید.
قیمت تحویل فوری طلا دیروز در ساعت ۱۸:۵۰ به وقت گرینویچ در بازار لندن ۰٫۴ درصد بالا رفت و به یک هزار و ۲۳۱ دلار و ۹۶ سنت رسید، با این حال قیمت هفتگی آن ۰٫۶ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا کرد.
بازار کامکس نیویورک نیز هر اونس طلا در معاملات آتی، با ۰٫۷ درصد افزایش نسبت به پنجشنبه گذشته به قیمت یک هزار و ۲۳۴ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.
به گزارش ایرنا، منابع خبری در آخرین روز معاملات بازار جهانی طلا در سال ۲۰۱۵ میلادی اعلام کردند: قیمت طلا با کاهش چشمگیری روبرو شد.
برپایه این گزارش، قیمت طلا در سال ۲۰۱۵ میلادی برای سومین سال متوالی کاهش ۱۰ درصدی داشت و تحلیلگران اقتصادی معتقدند: طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی دوران سخت و طاقت فرسایی را در پیش رو خواهد داشت.
قیمت طلا در سال ۲۰۱۵ میلادی تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و افزایش ارزش دلار قرار داشت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا