پیشخوانعناوین اخبار

جامائیکا ملکه انگلیس را از ریاست کشور کنار می گذارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ‘سی ان ان’،جامائیکا که از کشورهای ‘همسود’ (کامنولث – Commonwealth) به شمار می رود طرحی را برای اصلاح قانون اساسی به منظور کنار گذاردن ملکه انگلیس از ریاست کشور ارائه داده است.
‘پاتریک آلن’ (Patrick Allen) فرماندار کل جامائیکا پنجشنبه گذشته در نطقی خطاب به نمایندگان مجلس گفت که طرحی را برای اصلاح قانونی اساسی ارائه داده که براساس آن مقام ریاست جمهوری که مقامی غیر اجرایی است را جایگزین ملکه انگلیس بعنوان رئیس تشریفاتی این کشور کند.
سی ان ان افزود: این درحالی است که حکم پاتریک آلن از سوی ملکه انگلیس بعنوان فرماندار کل و نماینده ملکه دراین کشور جزیره ای صادر شده و درصورت تصویب این طرح، وی در واقع خودش را نیز از مقام فعلی برکنار می کند.
جامعه کشورهای همسود یا کامنولث سازمانی است که ۵۳ کشور در آن عضو هستند که اکثرا از مستعمرات سابق انگلیس به شمار می روند. الیزابت دوم ملکه انگلیس همچنان رئیس رسمی و تشریفاتی ۱۶ کشور از اعضای کامنولث است.
به استثنای انگلیس که ملکه در آن حضور دارد در ۱۵ کشور دیگر ‘فرماندار کل’ از سوی ملکه انگلیس انتخاب و منصوب می شود.
کشور جامائیکا، با وسعتی نزدیک به ۱۱ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی حدود سه میلیون نفر در منطقه کارائیب و در فاصله ۱۴۵کیلومتری جنوب کوبا واقع است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا