شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

صدور ۶ میلیون مترمربع زیربنای پروانه ساختمان در سال ۹۴

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام‌شریعت اظهار کرد: به دنبال خدمات‌رسانی و ارائه تسهیلات ویژه به شهروندان و تخفیف ۳۵ درصدی ساخت‌وساز ساختمانی که در دو ماهه پایانی سال ۹۴ از سوی مدیریت شهری اصفهان به مردم اصفهان اهدا شد، این تسهیلات توانست تاثیر خوبی در ساخت‌و‌سازها در شهر داشته باشد و صدور پروانه را به متراژ ۵ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۳۱۲ مترمربع رساند که نسبت به سال ۹۳ رشد ۱۵٫۳۳ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه این رشد ۱۵ درصدی در حالی است که در سال ۹۴ با رکود مسکن مواجه بوده‌ایم، گفت: اما شهرداری توانست در صدور پروانه و در متراژ آن به رشد حدود ۸۰۰ هزار متر مربع رشد را در بر داشته باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تاکید کرد: این رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال ۹۳ در حالی است که در تعداد پروانه ۸ درصد رشد کمتری داشته‌ایم که تعداد پروانه کمتر و متراژ بیشتر یعنی اینکه پروانه‌هایی که اخذ شده دارای زیربنای بیشتری بوده و به سمت انبوه‌سازی پیش رفته تا ساخت خانه‌های ویلایی.

وی بیان ‌کرد: آمار صدور پروانه در مناطق رشدیافته نشان‌دهنده این است که در آن مناطق  قیمت زمین کمتر بوده و در ادامه عوارض ساختمانی، یعنی به نوعی هزینه تراکم نیز کمتر بوده و به سمت تولید مسکن انبوده برای قشر کم درآمد و آسیب پذیر جامعه حرکت کرده‌ایم.

صمصام شریعت اضافه کرد: مناطقی که در سال ۹۴ رشد قابل توجهی داشته‌اند به ترتیب در مناطق ۶، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بوده که اکثراٌ در جهت تأمین مسکن قشر آسیب‌پذیر و تأمین مسکن نیازمندان واقعی قدم برداشته‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا