اخبار استان ها

دستگاه قضائی مازندران با متخلفان صدور غیرمجاز تغییر کاربری برخورد جدی کنند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران، حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد عصر امروز_یکشنبه بیست‌وششم فروردین _ در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری مازندران هدف از تشکیل دستگاه قضائی را اصلاح و تربیت بیان و اظهار کرد: قطعاً هدف دستگاه قضائی رسیدگی به دعاوی، شکایات و فصل خصومت‌ها با هدف اصلاح است و باید در صدور رأی و تصمیمات قضائی، صدور احکام و قرارها وجه اصلاحی برجسته شود.

وی با بیان اینکه مازندران چون از نعمات طبیعی فراوانی برخوردار است جزو استان‌های بسیار حساس کشور محسوب می‌شود، افزود: درصد بالایی از میزان برنج کشور در این استان تولید می‌شود بنابراین اراضی آن بسیار قیمتی و با ارزش است به همین دلیل مورد توجه سودجویان است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مشکلاتی در این خصوص میان کشاورزان و منابع طبیعی وجود دارد و اراضی استان توسط سودجویان تغییر کاربری غیر مجاز می‌شود، تصریح کرد: سازمان‌های مختلف و مرتبط باید نسبت به حفظ کاربری اراضی احساس مسئولیت کنند چرا که غفلت در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: چطور افراد شروع به تغییر غیرمجاز کاربری می‌کنند و مدیران از آن بی‌خبر هستند یا کوتاهی می‌کنند؛ چرا باید ثروت افراد که سرمایه ملی است صرف فعالیت غیرقانونی شود.

موحدی آزاد با تاکید بر اینکه باید برخورد جدی صورت گیرد، اظهار داشت: ما اجازه نمی‌دهیم و ترک فعل مدیران را تعقیب خواهیم کرد؛ اقدامات اداراتی که غفلت کردند یا نظارت نکردند قابل اغماض نیست و دستگاه قضائی اغماض نخواهد کرد.

این مسئول با اعلام اینکه اشتغال مساله بسیار مهمی است اما به بهانه اشتغال اجازه تخریب محیط زیست را نمی‌دهیم، گفت: در منطقه‌ای ۹۰ هکتار را به فردی به بهانه اشتغال دادند فردی که ۳۰ شرکت تولیدی در یک استان دارد با توجه به اینکه امکانات و ثروت در دست یک عده خاص قرار گرفته و عده‌ای دیگر محروم از کم‌ترین امکانات برخوردار شدند درحالی‌که باید به فکر همه مردم باشیم.

وی در پایان با اشاره به اقدام شجاعانه ایران بر علیه رژیم غاصب اسرائیل با پرتاب پهبادها و موشک خاطرنشان کرد: ۵۰ سال پیش حضرت امام (ره) فرمودند که اسرائیل غده سرطانی است و امسال همه به حرف امام راحل رسیدند به طوری که در همه نقاط جهان علیه اسرائیل تظاهرات می‌بینیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا