اقتصاد پرداخت و بانکشهر و جامعهعناوین اخبار

اعتبارات اسنادی (L.C) بین ایران و تونس تا یک ماه دیگر برقرار می شود / تونس به تولیدات پتروشیمی ایران نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،«آفس نورالدین»در دیدار با نایب رییس اتاق اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی استان افزود:عادی شدن روابط  بانکی مهمترین ابزار ارتباطی بین دو کشورتونس و ایران  جهت افزایش مبادلات تجاری است .

وی  به واردات سالانه ۳۰ هزار تن پلاستیک  و ۱۲ هزار تن پلیمر از اروپا و آسیا به تونس  خبر داد و گفت: ایران می تواند جای کشورهای آسیایی و آروپایی در بازار مواد پتروشیمی تونس را بگیرد .

وی با تکید بر این نکته که خواستار توسعه روابط تجاری با ایران هستیم، افزود:ایران در بخش تولیدات مواد اولیه پلاستیک دارای کیفیت بالایی است و این در حالیست که تونس از عربستان و قطر سالانه هزاران تن مواد پلاستیک وارد می کند.

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با اشاره به ظرفیت های استان در تولید فولاد ،محصولات پالایشگاهی و نساجی گفت:استان اصفهان صنعتی ترین استان کشور است که می تواندبستر مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی ایران و  تونس ایجاد کند .

وی با اشاره به  جایگاه ژئوپلتیک ایران در غرب آسیا گفت:اصفهان در مرکز ایران می تواند مبادلات تونس با کشورهای آسیای میانه  را تسهیل سازد.

وی تبادل گردشگر بین اصفهان و تونس را از نقاط مشترک دو طرف برشمرد و گفت:سرمایه گذاری مشترک اصفهان و تونس با استفاده از مزیت نیروی انسانی متخصص می تواند زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری دو دوطرف را فراهم سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا