عناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

سقوط آزاد نفت در پی شکست مذاکرات دوحه/ نفت برنت ۴۱ دلار

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از رویترز، تنش‌های سیاسی میان عربستان و ایران موجب شکست مذاکرات نفتی شد موضوعی که باعث شده تولیدکنندگان دولتی با ارائه تخفیف‌های بیشتر، نبرد خود را برای سهم بازار تشدید کنند.
پیتر لی،‌ تحلیلگر نفتی موسسه تحقیقاتی BMI اعلام کرد:‌ «هم‌اکنون، اعتبار اوپک برای ایجاد یک نتیجه هماهنگ بسیار پایین است. ولی این تنش تنها یک موضوع نفتی برای عربستان نیست. تنش‌ها بیشتر در خصوص مسائل سیاسی منطقه‌ایست.»
بانک مورگان استنلی اعلام کرد کمبود یک توافق حتی غیر صریح بعد از توافق ضمنی در ماه فوریه نشان دهنده وضعیت ضعیف روابط اوپک است. ما در حال حاضر با خطر عرضه بیشتر از سوی اوپک مواجه هستیم.
انتظار می‌رفت در نشست روز یکشنبه در پایتخت قطر، تولیدکنندگان بزرگ به منظور تلاش برای کم‌کردن عرضه مازاد در خصوص ثابت نگهداشتن میزان تولیدات خود در سطوح ماه ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۶ به توافق برسند.
اما این توافق میان تولیدکنندگان بزرگ به دلیل تقاضای عربستان مبنی بر حضور ایران در این توافق از هم پاشید. ایران و عربستان در حال رقابت برای تاثیرگذاری در منطقه هستند، جایی که در حال حاضر درگیر جنگهای نیابتی در سوریه و یمن است.
بر اساس این گزارش در آغاز معاملات امروز هر بشکه نفت برنت با افتی ۶ درصدی مواجه شد.  ولی در ادامه روز با جبران مقداری از این افت با ۴ درصد کاهش قیمت ۴۱ دلار و ۳۹ سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز با افتی ۴٫۵ درصدی به ۳۸ دلار و ۵۱ سنت رسید.
در حالی که تولیدکنندگان ۱ تا ۲ میلیون بشکه در روز بیشتر از تقاضای جهانی نفت تولید می‌کنند، قیمت نفت از اواسط سال ۲۰۱۴ تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد افت داشته است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا