پیشخوانعناوین اخبار

جنتی: عربستان کارشکنی می کند

علی جنتی امروز دوشنبه در حاشیه نشست صبحانه کاری در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در جمع خبرنگاران افزود: با جدیت به دنبال این هستیم که امسال بتوانیم زائران را به مکه مکرمه اعزام کنیم.
وی با تاکید بر کارشکنی های عربستان گفت: مسئولان حج باید پیش از این به آنجا می رفتند و قرارداد محل های اقامتی را منعقد می کردند اما دولت عربستان تاکنون به این افراد روادید نداده است.
جنتی با اشاره به اعزام یک هیات برای مذاکره به عربستان گفت: این نخستین بار است که به هیات ایرانی، آن هم در کشوری ثالث ویزا داده شد که برای مذاکره به عربستان بروند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در این ارتباط ما مسایل مختلفی را مطرح کردیم اما طرف عربستانی برخورد هایی منفی داشته است؛ در مورد حمل و نقل هوایی و اینکه هواپیماهای ما بتواند زائران را به عربستان انتقال دهد آنها کارشکنی می کنند؛ همچنین در مورد روادید کارشکنی می کنند؛ ما اعلام کرده ایم که اگر دولت سوئیس حافظ منافع شما در ایران است باید در ایران ویزا بدهد اما آنها اصرار دارند در کشوری ثالث روادید داده شود که برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی افزود: در این مذاکرات، سازمان حج را موظف کرده ایم که همه شرایط ما را به مقامات عربستان اعلام کنند و آنها باید این شرایط را بپذیرند تا این حج انجام شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:علی رغم اینکه زمان را از دست دادیم، تلاش می کنیم اگر مقامات عربستان همراهی کنند امسال بتوانیم مراسم حج را برگزار کنیم.
** انحلال شورای عالی سینمایی
جنتی در مورد مساله انحلال شورای عالی سینمایی نیز گفت: این مساله را ما پیشنهاد داده ایم.
وی افزود: دولت گذشته بخشی از اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به شورای عالی سینما زیر نظر رئیس جمهوری انتقال داد و دو سه جلسه نیز برگزار کرد که مصوبات آن در هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین رد شد.
هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که این مصوبات خلاف قانون است و باید اصلاح شود اما دولت نهم و دهم هیچ گاه آن مصوبات را اصلاح نکرد.
وی اضافه کرد: ما مخالفیم که این نوع فعالیت ها، که جزو وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است به شورایی زیر نظر رئیس جمهوری منتقل شود؛ بنابر این پیشنهاد انحلال آن را مطرح کردیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا