حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از دستبرد اینترنتی به حساب همکار تا کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا،سرهنگ حافظ شریفی، رئیس پلیس فتای استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: به دنبال مراجعه حضوری یکی از شهروندان اردبیلی به پلیس فتا و ارائه شکوائیه ای مبنی بر اینکه از حساب بانکی اش ۲۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی برداشت شده است؛ بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد این سرقت از طریق اطلاعات سیم کارت مربوط به تلفن همراه شاکی و به صورت خرید شارژ و انتقال وجه صورت گرفته است که با پیگیری موضوع، ردپای یکی از همکاران شاکی به عنوان سارق اینترنتی پیرامون این سرقت شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
شریفی با اشاره به اینکه مجرم اینترنتی در ابتدای بازجویی ها منکر هرگونه اقدام مجرمانه بود و از موضوع سرقت اظهار بی اطلاعی می کرد؛ گفت: با ارائه دلایل و مستندات قانونی مجرم اینترنتی لب به سخن گشود و به سرقت اینترنتی از حساب همکار خود اعتراف کرد که او پس از تکمیل پرونده، تحویل مقام قضائی شد.

** پیامک های دردسرساز قرعه کشی و مسابقه
رئیس پلیس فتا کرمان گفت: روزانه پیامک هایی از سوی کلاهبرداران به مخاطبان درباره برنده شدن در قرعه کشی، مسابقه و دیگر عناوین ارسال می شود که مخاطبان را دچار سردرگمی و دردسر می کند.
سرهنگ کامبیز اسماعیلی، آگاهسازی را به عنوان مقدمه و مکمل برخوردهای پلیسی در پیشگیری از وقوع جرائم امری بسیار موثردانست و تاکید کرد: هیچ برنده ای در قرعه کشی با پیامک مطلع نمی شود. برای دریافت پول لازم نیست فرد دریافت کننده وجه ، کارت عابر بانک خود را وارد دستگاه کند بلکه این کار به صورت یک طرفه توسط واریز کننده وجه عملی خواهد بود.
این مقام انتظامی افزود: برای اطمینان از واریز پول به کارت بانکی، فقط موجودی بگیرید اصرار برای ورود به قسمت انتقال وجه، نیست.
رئیس پلیس فتا تصریح کرد: شهروندان بدانند برای دریافت جایزه هزینه ای پرداخت نمی شود بنابراین در مواجهه با چنین پیامک هایی در اسرع وقت با پلیس تماس بگیرند.

**توقیف کامیون بنز با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال شتر قاچاق
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس شهرستان مهریز یک دستگاه کامیون بنز حامل ۱۲ نفر شتر قاچاق را توقیف کردند.
سرهنگ محمدرضامزیدی درباره جزئیات این خبر چنین توضیح داد که ماموران پلیس شهرستان مهریز یک دستگاه کامیون بنز را که با محموله دام (شتر) از سمت شهرهای جنوبی عازم تهران بود متوقف کردند.
وی، ادامه داد: با بررسی هایی که توسط ماموران پلیس صورت گرفت مشخص شد این خودرو، دارای ۱۲ نفر شتر قاچاق فاقد مجوز دامپزشکی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است.
سرهنگ مزیدی ضمن اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی او به مراجع قانونی تصریح کرد: محموله شترهای قاچاق به دامپزشکی استان تحویل داده شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد یادآور شد: دام هایی که بدون رعایت ضوابط بهداشتی و مجوز دامپزشکی وارد کشور می شوند به عنوان دام قاچاق تلقی می شوند و پلیس در جهت کنترل و نظارت بر این موضوع، احشامی فاقد مجوز دامپزشکی را به عنوان توزیع خارج از شبکه توقیف می کند و برای سیر مراحل قانونی در اختیار دامپزشکی قرار می دهد.

**کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در سروآباد
فرمانده انتظامی سروآباد کردستان از کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی اظهار کرد: ماموران ایست و بازرسی شهرستان حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور سنندج به مریوان ، یک دستگاه کامیون کشنده را به خاطر قاچاق سوخت، متوقف کردند.
این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از این کامیون مشخص شد، پروانه و برگ سبز گمرکی ارائه شده توسط راننده، فاقد اعتبار بوده است و کامیون یاد شده با ۲۷ هزار لیتر بنزین قاچاق توقیف شد و به مقصد نرسید.
عیسی آبادی خاطر نشان کرد: خودرو در این راستا به پارکینگ منتقل و متهم به همراه پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

**کشف ۲۴ هزار عدد انواع داروی غیر مجاز در مریوان
فرمانده انتظامی مریوان استان کردستان از کشف ۲۴ هزار عدد انواع داروی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حجت الله پرویزی گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر دپوی داروهای غیر مجاز در انباری در مریوان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
پرویزی افزود: با انجام تحقیقات اولیه، ماموران یگان امداد موفق به شناسایی محل دپوی داروهای غیر مجاز در شهرستان مریوان شدند و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از محل، ۲۳ هزار و ۹۴۰ عدد انواع داروهای غیر مجاز و قاچاق را کشف کردند.

**کشف محموله میلیاردی موبایل های قاچاق در ایلام
فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف محموله قاچاق گوشی های تلفن همراه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در مهران خبر داد.
سردار علی دولتی گفت: مأموران انتظامی شهرستان مهران، هنگام کنترل خودروهای عبوری، ۴۳۴ دستگاه گوشی خارجی تلفن همراه را از یک دستگاه خودرو سمند کشف کردند.
دولتی ادامه داد: متهم که این شمار گوشی خارجی را از یکی از استان های مرزی کشور تهیه کرده بود، قصد داشت آنها را برای فروش به استان های جنوبی انتقال دهد.
فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: ارزش بر آورد شده این تعداد گوشی قاچاق بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است.
سردار دولتی با اشاره به دستگیری ۲ متهم و تحویل آنان به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی مصمم است در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» فعالیت های خود را برای مبارزه با قاچاق کالا افزایش دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا