شهر و جامعهعناوین اخبار

اگر اقتصاد مقاومتی باور ملی است مبارزه با قاچاق نیز باید باور ملی باشد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ، هاشمی در این کارگروه بیان داشت : استفاده از ظرفیت های مرز بهترین و مهم ترین فرصت جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در سالی که به این عنوان نامگذاری شده است میباشد. وی متذکر شد اگر اقتصاد مقاومتی باور ملی است مبارزه با قاچاق نیز باید باور ملی باشد.

وی ادامه داد: استان پهناور ما بدلیل همجوار بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان از ظرفیت های مرزی بسیار بالایی برخوردار است که حتی تحریم ها هم نباید بر کارآیی آن تاثیر گذارد.

استاندار با توجه به پدیده قاچاق و مضرات قاچاق افزود : مولفه های اقتصاد مقاومتی با وجود پدیده ی شوم قاچاق برآورده نخواهد شد و برای مقابله با این معضل بایستی تمامی توان خود را بکار گرفت زیرا مبارزه با قاچاق یک وظیفه ی ملی میباشد ضمن اینکه وی اعلام داشت از هر نوع فعالیت غیر رسمی هر مرجع و نهاد و ارگانی جلوگیری خواهد کرد.

علی اوسط هاشمی با تاکید بر هدفمندی درآمدهای ناشی از فروش فرآورده های نفتی مرزنشینان بیان داشت : هزینه حاصل از فروش این فرآورده ها نباید بصورت نقدی مستقیماً در اختیار مرزنشینان قرار گیرد بلکه باید در راه اشتغال زایی جهت آنها هزینه گردد تا استمرار داشته باشد.

وی  بر ضرورت تمرکز زدایی در زمینه اعتبارات مرزی تاکید کرده و اعلام داشت:  تقسیم اعتبارات مرزی باید در اختیار استان قرار گیرد و اعتماد به استانها حاصل شود.

همچنین هاشمی در این کارگروه  تاکید بر پایش مرزی بصورت الکترونیک داشته و اعلام کرد:  اولویت دستگاههای دست اندر کار نیز باید بر همین مبنا بوده بطوریکه کل مناطق مرزی تحت پوشش این فناوری قرار گیرد.

وی بر احداث پل دوم مرز میلک تاکید نموده و اعلام کرد: تمامی مراحل مطالعات آن انجام و اعتبارش نیز آماده میباشد که ظرف ده روز آینده تمامی موانع آن برطرف میشود ضمن اینکه می بایست با مسئولان کشور افغانستان نیز مذاکرات لازم برای برطرف شدن این موانع صورت پذیرد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این کارگروه گفت: به منظور توسعه امنیت پایدار در ۱۶ استان کشور ۸۶۳ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۴ در نظر گرفته شده که سهم این استان از این مقدار ۲۰۷ میلیارد ریال بوده است.

علی اصغر میرشکاری گفت: تا کنون ۲۴ درصد این اعتبارات در سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: ۲ اجلاس مشترک مرزی در سال ۹۴ با کشور پاکستان و یک نشست نیز با مسئولان کشور افغانستان در این مدت صورت گرفته که در مجموع ۴۹  مصوبه داشته است.

وی افزود: در سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به کشور پاکستان نیز مصوب شد تا مرز پیشین و ریمدان که تا پیش از این توسط این کشور رسمیت نداشت به رسمیت شناخته شود.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسعه بازارچه های مرزی، ایجاد پایگاه های بهداشتی در مرز و پایش تصویری مرز از برنامه هایی است که برای توسعه فعالیتهای مرزی استان در نظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا