شهر و جامعهعناوین اخبار

۷۰۰ ایرانی مقیم خارج برای سرمایه گذاری در داخل کشور اعلام آمادگی کردند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ، سید جواد قوام شهیدی روز سه شنبه همزمان با بیست و ششمین سفر کاروان دولت تدبیر و امید به سمنان  اظهار کرد: تعداد زیادی از درخواست سرمایه گذاری ایرانیان خارج ازکشور، درمرحله انعقاد قرارداد است.
وی افزود: دولت یازدهم سهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور درنظر گرفته است.
مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور گفت که با اختیار ویژه ای که دولت به استانداران داده، روند سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور تسهیل می شود.
وی ایجاد پنجره واحد برای کاهش بروکراسی برای صدور مجوز سرمایه گذاری را از جمله مهمترین برنامه دولت برای تسهیل و تسریع در سرمایه گذاری داخلی و خارجی اعلام کرد.
مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور، بهره مندی سرمایه گذاران ایرانی خارج کشور از تسهیلات صندوق توسعه ملی و نوآوری و شکوفایی را از جمله مشوق های دولت برشمرد.
به گفته وی، سرمایه گذاران ایرانی خارج کشور در صورت تمایل می توانند پروژه های اقتصادی را با این دو صندوق در قالب قرارداد مشارکتی انجام دهند.
شهیدی صدور مجوز، ارائه تسهیلات ویژه مالی و اعتباری را عمده ترین اختیارات واگذاری از سوی دولت به استانداران برای تسهیل در جلب و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارج اعلام کرد.
برنامه های رئیس جمهوری و هیات دولت در بیست و ششمین سفر استانی به سمنان شامل افتتاح طرح و پروژه ها، شرکت در شورای اداری، نشست با نخبگان، علما و ایثارگران، نشست با سرمایه گذاران و امضای تفاهم نامه و مصاحبه مطبوعاتی است.
کاروان تدبیر و امید از ۲۴ دی سال ۹۲ تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری ، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، کردستان، شهرستانهای استان تهران( اسلامشهر ، رباط کریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)و یزد سفر داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا