بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

معاملات پر زدوخورد در گروه خودرو/شاخص از سبز به قرمز رسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اقتصادنیوز، امروز عقب‌نشینی خریداران گروه خودرو و بانک بعد از شروع مثبت آنها، با عرضه صف خرید نمادهای “وساپا” و “ورنا” و نوسانات منفی آنها روند پرشتابی به خود گرفت.

همچنین افزایش مجدد تقاضا و جمع‌آوری مکرر صف‌های فروش این گروه و صف خرید شدن مجدد نمادهای وساپا و ورنا از هیجانات بالای دادوستدهای امروز گروه مذکور حکایت داشت. در این میان باوجود فضای منفی مورد اشاره، شاهد معاملات مثبت و پرتقاضای گروه لیزینگی بودیم تا جایی که بعضا نماد “ولغدر” با صف خرید بسته شد.

امروز معاملات پرحجم و پرتقاضا در گروه‌های فلزی و معدنی نیز با عرضه صف خرید نماد فولاد دنبال شد. در بازار چین موج جدید افزایش قیمت ورق گرم طی این هفته رخ داده و تولیدکنندگان چینی ورق گرم خود را در قیمت ۴۴٠ دلار در هر تن فوب به بازار جهانی عرضه کرده‌اند که در مقایسه با هفته گذشته، ۴٠ دلار افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

به دلیل رشد نرخ فولاد در بازار اروپا و ادامه رشد قیمت‌ها در چین، قیمت سنگ‌آهن به محدوده ۶٠ دلار در هر تن نزدیک شده که با توجه به فروش سنگ‌آهن‌های ایران بر اساس نرخ فروش شمش فولاد خوزستان و افزایش تقاضا و نرخ شمش مذکور، شاهد افزایش فروش شرکت‌های کچاد و کگل و افزایش سودآوری آنها خواهد بودیم. در این میان قیمت پایه شمش فولاد خوزستان این هفته با رشد چشمگیر ١٢٨٠٠ ریال در هر کیلو تعیین شد این در حالی است که در هفته‌های گذشته این نرخ کمتر از ١١٠٠٠ ریال بوده که یکی از دلایل اقبال به گروه‌های فلزی و معدنی است.

در پایان معاملات امروز شاخص کل عمدتا متاثر از معاملات منفی گروه خودرویی بخصوص نمادهای خودرو و خساپا با افت ۴.۴٧واحدی به ارتفاع ٧٨ هزار و ۴۳۰ واحدی رسید که در این میان گروه فلزی و معدنی بخصوص نمادهای فولاد و کگل بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند که از تداوم روند صعودی آنها حکایت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا