شهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان می تواند از ظرفیت هنگ کنگ برای توسعه روابط تجاری با شرق آسیا استفاده کند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«قاسم علی جباری»عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:استان اصفهان با ۵ میلیون نفر جمعیت ،۷۰ شهرک صنعتی و استقرار ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی می تواند همکاری نزدیکی با مرکز تجارت هنگ کنگ داشته باشد.

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه ایران  در سالهای گذشته گفت:در طول دوران تحریم ایران توانسته در بخش های صنعتی به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کند و در دوران پساتحریم  خواستار توسعه روابط تجاری با کشورهای آسیایی هستیم.

وی صنعت گردشگری را یکی از مهمترین موضوعات همکاری اصفهان و هنگ کنگ برشمرد و گفت:تبادل گردشگر و سرمایه گذاری در زیرساخت های اقامتی  می تواند از جمله محورهایهای فعالیت دو طرف باشد.

جباری خواستار همکاری تنگاتنگ  هنگ کنگ و اصفهان در زمینه نقل و انتقالات بانکی ، پوشش بیمه ایی و همچنین حمل و نقل شد و گفت:هنگ کنگ به عنوان یکی از شهرهای  مهم بندری جهان می تواند نقش مهمی در تعاملات تجاری ایران بویژه اصفهان داشته باشد.

پری فونگ Perry Fung مدیر منطقه خاورمیانه و آفریقای شورای توسعه همکاری های تجاری هنگ کنگ دراین نشست گفت:هنگ کنگ به عنوان یک منطقه خودمختار سیاسی شناخته می شود که بر اساس سیستم اقتصادی و حقوقی انگلستان طراحی شده و سیاست خارجی آن توسط دولت چین تدوین می شود.

وی با اشاره به جمعیت ۷ میلیون نفری هنگ کنگ گفت:هدف از سفر هیات هنگ کنگی به ایران شناساندن توانمندی های این منطقه به سرمایه گذاران و بازرگانی اصفهان است تا در دوران پساتحریم شاهد توسعه روابط تجاری بین هنگ کنگ و اصفهان باشیم .

وی حضور نمایندگی اغلب شرکت های بین المللی در هنگ کنگ را یکی از مزیت های این منطقه در توسعه روابط تجاری بین المللی دانست .

 

وی خطاب به فعالان اقتصادی استان اصفهان گفت:برای ایجاد ارتباط بین بازرگانان دو طرف می توان در فضای مجازی با پرداخت ۲ هزار دلار و بدون حضور فیزیکی شرکتی در هنگ کنگ به ثبت برسایند و از طریق آن روابط تجاری با سایر شرکتها برقرار کنید .

«دیسکون هو » Dickson Ho کارشناس اقتصادی شورای  توسعه همکاری های تجاری هنگ کنگ در این نشست با اشاره به حجم تجارت ایران و هنگ و کنگ گفت:کالاهای صادراتی ایران  به هنگ کنگ غیر نفتی بوده و سالانه بیش از ۲۵۰ میلیون دلار نیز از راه کشور امارات به هننگ کنگ صادر می شود.

وی افزود:  کمترین حجم روابط بازرگانی را ۵۰۰ میلیون دلار است و عمده صادرات ایران به هنگ کنگ خواربار  و مواد اولیه بوده است .

در پایان این نشست شرکت کنندگان به پرسش و پاسخ مسوولین شورای توسعه همکاری های تجاری هنگ کنگ پرداختند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا