حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از پلمپ ۵۳ واحد صنفی متخلف تا دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،سرهنگ “غلامرضا شهریاری” رئیس مرکز اطلا ع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف در شهر اصفهان به مدت یک هفته توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی این فرماندهی اجرا شد.

وی اظهار داشت : در این مدت هزار و۲۶۰ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتندکه در این رابطه ۵۳ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمپ و برای ۹۶ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر شد.

سرهنگ شهریاری با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

آموزش پیشگیری از جرم پلیس اصفهان به ۵۰ هزار شهروند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،در فروردین ماه امسال ۱۶۲ کارگاه آموزشی با هدف پیشگیری و کاهش جرایم اجتماعی توسط کارشناسان پلیس اصفهان برگزار شد که در این زمینه ۵۰ هزار شهروند از آموزش های پیشگیری از جرم پلیس بهرمند شدند.

سرهنگ “حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به ضرورت امر آگاه سازی و هشدارهای انتظامی در راستای پیشگیری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه ۱۶۲ کارگاه آموزشی و آگاه سازی با موضوعات آسیب های اجتماعی و راههای پیشگیری از آن توسط کارشناسان پلیس اصفهان در فروردین ماه امسال به اجرا در آمد .

وی با اشاره به استفاده حداکثری از کلیه امکانات آموزشی و کارشناسان مجرب و اهل فن انتظامی در برگزاری این کارگاه ها عنوان داشت: با برنامه ریزی و برگزاری جلسات متعدد با ارگان ها و نهاد هایی و ادارات دولتی ،مدارس و مراکز آموزشی،مساجد و … ۵۰ هزار شهروند از آموزش های پیشگیراته پلیس بهرمند شدند .

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به برپایی چندین کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جوامع هدف گفت : آموزش همگانی بهترین راه پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی است و درجوامع امروز به دلیل ورود تکنولوژی های نوین و به تبع آن بروز جرایم و آسیب ها، یکی از راهکارهای کم هزینه برای پیشگیری از جرم، بهره گیری از آموزش همگانی به صورت تخصصی و هدفمند است.

واژگونی وانت نیسان مرگ راننده ۵۰ ساله اش را رقم زد

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از واژگون شدن یک دستگاه وانت نیسان و جان باختن راننده آن خبر داد.

سرهنگ”غلامرضا شهریاری” گفت : ماموران پلیس راه “نجف آباد” از واژگون شدن یک دستگاه وانت نیسان در محور “تیران- نجف آباد” باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه راننده ۵۰ ساله وانت نیسان جان خود را از دست داد.

سرهنگ شهریاری ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده اند .

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مطمئنه و مجازرانندگی کنید – از شتاب و عجله بپرهیزید تا انشاءالله شاهد بروز حوادث رانندگی نباشیم .

بسته شدن پرونده سارقان داخل خودرو با ۳۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری دو سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۳۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ”مهدی پورغلامحسین” در این ارتباط گفت : در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان کاشان رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی و راه اندازی گشت های آشکار و پنهان موفق شدند دو سارق را شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

سرهنگ پور غلامحسین ادامه داد:این سارقان در بازجوئی های بعمل آمده به ۳۱ فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان”کاشان” و یکی از استان های همجوار اعتراف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و هر دو متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان به شهروندان توصیه کرد: از تجهیزات ایمنی و قفل های مناسب جهت حفاظت از خودروهای خود استفاده کنند و حتی المقدور از پارکینگ های مطمئن جهت پارک خودرو استفاده نمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله موضوع را به مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

سواری بنز با ۳۴ میلیون ریال خلافی روانه پارکینگ شد

یک دستگاه سواری بنز که بیش از ۳۴میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۷۶ فقره تخلف حادثه ساز در پرونده آن ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “غلامرضا شهریاری” رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری بنز را جهت بررسی مدارک راننده متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۷۶ فقره تخلف حادثه ساز است که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ شهریاری بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز می باشد .

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان در پایان خاطر نشان کرد : برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی

فردی که تصاویر خصوصی یکی از شهروندان را در فضای مجازی از طریق تانگو منتشر کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “غلامرضا شهریاری” رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان در این ارتباط  گفت :در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی تصاویر خصوصی و خانوادگی او را بوسیله تانگو منتشر کرده اند ،بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد : با انجام تحقیقات تخصصی و میدانی در فضای سایبر نهایتاً متهم که از دوستان شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ شهریاری افزود:متهم پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشته و انگیزه خود از ارتکاب عمل مجرمانه را انتقام جویی بخاطر اختلاف و برهم خوردن رفاقت و دوستی خود با شاکی عنوان داشت.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان در پایان بیان داشت : عکس های شخصی و خانوادگی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهید و این نکته را همیشه به یاد داشته که افراد غریبه همیشه غریبه هستند و به نزدیکترین دوست خود نیز اعتماد نکنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا