بازار‌های مالی ، بورس و بانکباشگاه مدیرانعناوین اخبار

بورس به دنبال لیدری قوی برای ادامه حرکت صعودی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از بورس نیوز ،بازار سرمایه بعد از رشد قابل توجه چند ماه گذشته به لیدری گروه خودرو، اکنون در فازی قرار گرفته است که به دنبال لیدری جدید برای آغاز حرکتی دوباره می باشد.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در شرایط فعلی به نظر می رسد اصلاح قیمتی گروه خودرویی به پایان رسیده باشد و بار دیگر در فضایی متعادل روندی مثبت را در پیش بگیرد. همچنین طی چند روز گذشته در گروه فلزات اساسی و معدنی به دلیل اخباری که پیرامون برخی شرکت های این گروه مطرح شده، حرکت رو به رشد قیمت های جهانی و پیش بینی هایی که از روند آینده این قیمت های می رود به نظر می رسد این رشد ادامه دار باشد اما باید دیگر این گروه می تواند نقش لیدر بازار بورس را به خوبی ایفا کند یا خیر.

ابراهیم سپیانی در ادامه افزود: به نظر من با آنکه هم اکنون گروه معدنی و فلزات اساسی لیدر بازار است، اما این رهبری موقت خواهد بود و پس ازآن به جای لیدر گروهی، این تک سهم ها هستند که کانون توجه سرمایه گذاران قرار خواهند گرفت و این سهام نیز بنا به اتفاقاتی که در شرکت هایشان در رابطه با عملکرد سالانه ۹۴ و ۳ ماهه ابتدایی سال جاری رخ می دهد می توانند در فصل مجامع خودنمایی کنند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر سبک سرمایه گذاری در بازار بورس تغییر کرده و به اصلاح از فاز «بدو بخر جا نمونی» خارج شده و به سمت بازاری تحلیلی در حال حرکت می باشد، از این پس سرمایه گذاران به سهامی روی می آورند که از لحاظ بنیادی پتانسیل های مثبتی داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بهتر است کلیت بازار با عدد شاخص کل بورس گره زده نشود، چرا که ممکن است شاخص کل در کوتاه مدت با اصلاح همراه شود و از محدوده ۸۰ هزار واحدی به سمت بالا خارج نشود، در حالی که برخی سهام و گروه هایی که از رشد ماه های اخیر بورس جا مانده اند، موقعیت صعود پیدا کرده اند.

سپیانی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که سهمی که ۱۰۰ درصد و یا بیشتر طی دو ماه رشد کرده، باید دلیلی برای ادامه این رشد خود داشته باشد. پس بنابراین اصلاح قیمتی کاملا طبیعی می باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خاتمه عنوان کرد: به نظر می رسد گروه انبوه سازان و سرمایه گذاری ها طی ۶ ماه دوم سال روند رو به رشد خود را آغاز کنند و بازدهی بالاتری را نسبت به ۶ ماهه نخست سال جاری برای سهامدار نشان رقم بزنند. از طرفی در رابطه با بانک ها نیز با مصوبه های جدید دولت و بانک مرکزی انتظار آغاز حرکت صعودی در آینده نزدیک وجود دارد. به طور کل در بازه بلند مدت با توجه به فرصت های اقتصادی که درکشور ایجاد شده انتظار بازار صعودی اما با روندی متعادل می رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا