عناوین اخبارمخابرات

کارت هوشمند ملی از ضریب امنیت بسیار بالایی برخوردار است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ،«رضا باقری اصل» افزود: سازمان فناوری اطلاعات بسترهای لازم برای تهیه کارت هوشمند ملی را با همکاری سازمان ثبت احوال فراهم کرده است و اکنون این کارت با برخورداری از بالاترین ضریب امنیتی در اختیار ایرانیان قرار می گیرد.
وی کارت هوشمند ملی را درگاه اصلی برای استفاده از خدمات دولت الکترونیک توصیف کرد و گفت: دسترسی به هویت ایرانیان مهمترین گام برای ارائه خدمات در دولت الکترونیک است که با استفاده از این کارت هوشمند کاربران دیگر نیازی به ارائه مدارک شناسایی خود به دستگاه های اجرایی نداشته و آنها با استفاده از شماره کارت ملی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی خواهند داشت.
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات یکی از موضوع های درحال پیگیری در کمیسیون دولت الکترونیک را الکترونیکی کردن همه استعلام ها و مجوز های مورد نیاز درکشور عنوان کرد و یادآورشد: الکترونیکی کردن این خدمات در بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات صورت خواهد گرفت.
وی به همکاری سازمان فناوری اطلاعات و دیوان محاسبات کشور اشاره کرد و گفت: همکاری خوب این دو نهاد در الکترونیکی کردن بسیاری از فرآیند های دیوان محاسبات مهمترین عامل کاهش تخلفات در دولت تدبیر و امید بوده است.
باقری اصل افزود: همه اتصالات دیوان محاسبات کشور در شبکه ملی اطلاعات خواهد آمد.
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات یکی از برنامه های طراحی شده این مرکز را تلاش برای طراحی مدل های موفق کسب و کار برای شبکه های اجتماعی داخلی عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش می شود موانع دولتی بر سرراه فعالیت شبکه های اجتماعی به حداقل ممکن کاهش یابد تا بتوان از این شبکه ها به طور کامل حمایت کرد.
به گفته وی، داخلی سازی فرآیندهای پرکاربرد در دولت الکترونیک از اهم برنامه های سازمان فناوری اطلاعات است که این موضوع گام مهمی در جهت اشتغالزایی خواهد بود.
باقری اصل، به سه تکلیف تعیین شده از سوی رئیس جمهوری برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار نوروزی فروردین ماه در این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: تسریع در رونمایی از شبکه ملی اطلاعات یکی از این تکالیف است زیرا موضوعی اساسی و زیربنایی برای اقتصاد مقاومتی است.
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، ارزش آفرینی شبکه ملی اطلاعات برای کشور را امری راهبردی دانست و افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز فعالیت دولت یازدهم جدیت خود را برای راه اندازی این شبکه گذاشته و توفیق های خوبی هم حاصل شده است.
وی، شاخص شبکه ملی اطلاعات را داخلی سازی بیشتر خدمات پرکاربرد کشور عنوان کرد و گفت: داخلی سازی فرایندها چه در بخش دولت و چه خدمات مورد نیاز در بخش مردم با جدیت دنبال خواهد شد.
باقری اصل ادامه داد: تکلیف دوم، «رونمایی از دولت الکترونیک» است که بنابه توصیه رئیس جمهوری، مبارزه با فساد از همین مسیر امکان پذیر است که بزودی این امر محقق خواهد شد.
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، تکلیف سوم را ایجاد اشتغال بیان کرد و گفت: راهبرد اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات(آی سی تی) حمایت از کسب و کارهای نوپای ایرانی است.
وی خاطرنشان کرد: حمایت ها از شرکت های ایرانی که می خواهند در داخل ارزش افزوده ایجاد کنند و یا صادرات داشته باشند، در عمل است.
پیش از این، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود، در ابتدای فعالیت دولت یازدهم پیشرفت بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴٫۵ درصد پیش بینی شده بود و اکنون بیش از برنامه پیش رفته‌ایم، هر آنچه در توان داریم برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید به کار خواهیم بست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا