عناوین اخبار

رازهای بیشتری از آلزایمر کشف شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گسترن و به نقل ازگیزمگ، یکی از اختلالاتی که بیماران آلزایمری با آن روبرو هستند، عدم شناسایی اطرافیان بخصوص نزدیکان است.

پژوهشگران تحقیقات جدید خود را بر روی شناسایی اختلال در ادراک این بیماری متمرکز کرده‌اند.

در حال حاضر، بیش از پنج میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا از بیماری آلزایمر رنج می‌برند و این در حالی است که درمانی برای آن وجود ندارد و میزان بهبود این بیماری نگران‌کننده است.

بررسی‌ها نشان داده است، تقلید یکی از روش‌هایی است که در بهبود بیماران بسیار موثر است، اما علل ایجاد این بیماری بسیار متنوع‌تر از چیزی است که قبلا تصور می‌شد.

محققان دانشگاه مونترال این بررسی را بر روی مشکل شناخت چهره در بیماران انجام دادند و به نتایجی دست یافتند.

این موضوع با عنوان ادراک جامع‌نگر شناخته شده است که در آن ویژگی‌های فردی مهم نیست و کل تصویر مهم است.

در این بررسی محققان دو گروه شرکت‌کننده را مورد بررسی قرار دادند؛ گروه اول بیماران مبتلا به آلزایمر و گروه دوم افراد سالم بودند. این آزمایش با دو گروه عکس چهره و اتومبیل که یکی عادی و دیگری وارونه بود به شرکت‌کنندگان نشان داده شد. نتایج در تصاویر وارونه در هر دو گروه مشابه بود، اما انتخاب تصاویر عادی در دو گروه به طور چشمگیری تفاوت داشت.

بیماران مبتلا به آلزایمر در شناسایی تصاویر، بسیار آهسته‌تر از افراد سالم عمل کردند و اشتباه آنها بسیار بیشتر بود.

از سوی دیگر، بیماران آلزایمری در شناخت تصاویر اتومبیل مشکلی نداشتند و این نشان‌دهنده این مطلب است که شناسایی این تصاویر نیاز به پردازش جامع ندارد.

نتایج بررسی‌ها نشان داد، اختلال در شناسایی چهره در بیماران آلزایمری مربوط به اختلال پردازش جامع است.

محققان اظهار کردند: این مطالعه به طور مستقیم منجر به درمان جدید نخواهد شد، اما درک ما از این بیماری را بهبود می‌بخشد. همچنین قطعه دیگری از این پازل برای کمک به بیماران برای شناسایی عزیزان خود و تمرکز بر ویژگی‌های فردی صورت خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا