تیتر دوعناوین اخبار

بسته ویژه خبری :از سفر بی سرو صدا خواننده مشهور به ایران تا امن ترین مکان برای زنجانی زندان است!

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

چگونه فرمانده سپاه در لیست قدرتمندترین افراد جهان قرار گرفت؟

نام محمد علی جعفری به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در لیست ۵۰۰ نفره قدرتمند ترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی ” فارن پالیسی” منتشر شده است، دیده می‌شود.در بخشی از کتاب “کالک‌های خاکی” نوشته گلعلی بابایی که دربردارنده خاطرات سردار محمد علی جعفری از تابستان ۱۳۳۵ تا تابستان ۱۳۶۱ و فتح خرمشهر است آمده است: «اصلاً باورمان نمی‌شد بعد از آن همه سختی‌ها و مشکلاتی که در مدت ۲۵ روز از عملیات “الی‌بیت‌المقدس” با آن دست و پنجه نرم کرده بودیم، این طور آزادانه بتوانیم در خیابان‌ها و کوچه‌های ویران شده خرمشهر قدم بزنیم و در مسجد جامع آن نماز شکر به جای بیاوریم. مهمتر از همه اینها پیام حضرت امام به مناسبت آزادی خرمشهر بود که روح ما را جلا داد».نام “محمد علی جعفری” به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در لیست ۵۰۰ نفره قدرتمند ترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی ” فارن پالیسی” منتشر شده است، دیده می‌شود؛ در این نشریه که سه سال پیش منتشر شده بود، آمده بود که افراد حاضر در این لیست ۵۰۰ نفره، در واقع ۷ میلینیوم درصد از جمعیت کل جهان به شمار می روند اما بیشترین تاثیر گذاری را در سیاست و اقتصاد بین الملل دارا هستند.میزان این خبر را منتشر کرده است.

شربت‌های آهن اطفال که شربت توت‌فرنگی از آب در آمد!

کبریایی‌زاده رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی و غذایی ایران با تاکید بر استفاده مردم از ویتامین‌ها و مکمل‌های داخلی که وزارت بهداشت بر روی آنان نظارت دارد خاطر نشان کرد: البته همه تولیدات داخل را نیز تایید نمی‌کنیم و یک رنجی دارد زیرا بحث طعم و بو در این مکمل‌ها علی‌الخصوص برای اطفال بسیار مهم است کما اینکه ما به فرمول‌های جدید تولید مکمل برای اطفال نیاز داریم تا مانند اتفاقی در گذشته قطره آهنی که به اطفال داده می‌شد و اصلا آهن کافی نداشت و به نوعی اطفال شربت توت‌فرنگی می‌خوردند مواجه نشویم ولی با این وجود با اطمینان عنوان می‌کنیم مکمل‌های تولید داخل مواد مطمئن‌تری در خود دارند.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

پاسخ منفی ایران به درخواست اتحادیه اروپا؟

یک سایت خبری مدعی شد که ایران درخواست اتحادیه اروپا برای تاسیس دفتر نمایندگی در تهران را رد کرده است.یک منبع آگاه گفت: تهران به درخواست تازه اتحادیه اروپا که در جریان سفر چند روز قبل فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه به ایران مطرح شده بود، پاسخ منفی داده است.این برای چندمین بار است که ایران با درخواست این اتحادیه برای تاسیس دفتر در تهران مخالفت می‌کند.رویترز هفته گذشته به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که در جریان سفر موگرینی به تهران درباره افتتاح دفتر نمایندگی دائم اتحادیه در ایران، با مقامات ایرانی مذاکره خواهد شد. سایت پایش این ادعا را مطرح کرده است.

سفر بی سرو صدا خواننده مشهور به ایران

از نکات قبال تامل در سفر این خواننده مشهور این است که حتی برگزارکنندکان سمپوزیوم بین‌المللی مغز نیز متوجه حضور او نشده است و حتی عکاس خبرگزاری ایرنا نیز از این مراسم عکسی را گرفته است که ماینه در وسط کادر به خوبی قابل تشخیص است اما بازهم در هیچ کدام از منابع خبری داخلی،خبری مبنی بر سفر این خواننده به ایران منتشر نشده است. این سمپوزیوم از روز یکشنبه ( ۲۹ فروردین /۱۷ آوریل) به ریاست پروفسور مجید سمیعی و با حضور بیش از ۷۰۰ متخصص مغز و اعصاب برتر دنیا از بیش از ۹۰ کشور در برج میلاد تهران آغاز به کار کرده و تا ۳ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.کلاوس ماینه klaus meine، خواننده گروه “Scorpions” (نفر وسط با کلاه) در پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی جراحان مغز و اعصاب حضور داشت.خبرگزاری صبا این خبر را منتشر کرده است.

کناره گیری قاسمخانی از دورهمی؟

مهراب قاسمخانی که از او به عنوان سرپرست نویسندگان “دورهمی” نام برده می شد در تازه ترین پست اینستاگرامی خود با انتشار عکسی از خود در پشت صحنه برنامه بدون ارائه هیچ توضیحی نوشت : «خداحافظ…»

بازداشت مجری شبکه ماهواره‌ای در تهران

صبری حسن‌پور سخنگوی تشکل غیر قانونی کنگره ملی ایرانیان برای نجات ایران و مجری شبکه ضد انقلاب سیمای رهایی (فعال در هلند) که در پوشش دیدار با خانواده خود به ایران عزیمت کرده بود، دستگیر شد.یک منبع آگاه با اعلام این خبر به «جهان نیوز» گفت: وی بارها در سخنانش بر لزوم تغییر نظام جمهوری اسلامی سخن به میان آورده است.وی افزود: حسن‌پور در مدت حضور در ایران به شهرهای تهران، اهواز، اصفهان و کرج سفر کرده است.این منبع مطلع گفت: صبری حسن‌پور که از قبل از انقلاب در خارج از کشور به سر می‌برد، در ادامه صریحا علت تشکیل شبکه ماهواره‌ای «سیمای رهایی» را ایجاد ارتباط با جامعه ایران و انجام اقدامات لازم با استفاده از اهرم‌ها و امکانات موجود برای انسجام گروه‌های معاند و کسب اطلاعات دقیق از داخل کشور بیان می‌کند که حضور وی در اهواز، اصفهان، کرج، تهران و … را می‌توان در راستای همین اهداف دانست.

جدیدترین رو دست کفاشیان به وزارت ورزش

علی کفاشیان در گفت و گو با نشریه تماشاگران امروز گفته است تنها به یک شرط اجازه برگزاری انتخابات فوتبال را می دهد.درحالی که اندک کاندیداهای به جا مانده از مرحله تائید صلاحیت انتخابات فدراسیون فوتبال ، درحال تدارک برای مجمع روز ۱۸ اردیبهشت هستند ، هنوز شانس برگزاری انتخابات خیلی هم زیاد نیست. همچنان علی کفاشیان با حرف های متناقضش دارد همه طرفین انتخابات را به پیش می برد. درحالی که سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ورزش اعلام کرده اند اساسنامه سال ۱۳۹۰ و ۱۳۸۶ فدراسیون فوتبال به دلیل عدم تصویب رسمی در هیات دولت نهم ، فاقد اعتبار است. اصلا بر همین اساس هم بود که آنها مانع از ثبت نام علی کفاشیان برای انتخابات فدراسیون فوتبال شدند. کفاشیان بعدها به طور ضمنی در حرف هایش گفت در انتخابات ثبت نام نکرده تا وزارت ورزش بتواند اساسنامه مورد تائید فیفا را به تصویب هیات دولت برساند.اما حالا بدون تصویب آن اساسنامه ، وزارت ورزش معتقد است انتخابات برگزار شود. تصمیمی که از نظر کفاشیان یک خلاف قانونی است. یعنی انتخابات پیش رو در حقیقت قرار است بدون اساسنامه برگزار شود. او به همین دلیل به تماشاگران امروز گفته است:«قرار شد اساسنامه را در هیات دولت تصویب کنند. من نامه ای به وزارت ورزش زدم تا ببینم چه کرده اند. اگر این تائیدیه از هیات دولت گرفته نشود ، اجازه برگزاری انتخابات را نمی دهم.»نکته اینجاست که در صورت تعویق انتخابات از سوی رئیس مجمع ، هیچ ارگانی نمی تواند مانعش شود.

دو روز قبل از فوت اولادی چه اتفاقی رخ داده بود؟

۲۴ ساعت پس از اعلام خبر وفات مهرداد اولادی همچنان گمانه زنی ها در مورد علت فوت او ادامه دارد. جدایی مهرداد اولادی از ملوان و حضورش در تهران یکی از سوالاتی است که به نظر می رسد در پیدا کردن جواب اصلی کمک کند. بازیکن تیم ملوان در تهران بوده و به هر شکلی به بیمارستان شهدای تجریش رسانده شده آن هم در حالی که تیم ملوان در انزلی مشغول تمرین بوده است.در اولین خبرهایی که در مورد فوت اولادی منتشر شد نقلی وجود داشت که مدعی بود مهرداد اولادی به خاطر درد سینه در تهران مانده و به همین دلیل با تیم اش به انزلی باز نگشته. نقلی که از یک منبع آگاه بود و توسط چند سایت خبری منتشر شد . پس از آن اما شنیده هایی وجود دارد که خبر از اختلاف نظر مهرداد اولادی شخص یا اشخاصی خبر می دهد. افرادی که می توانند عضوی از باشگاه ملوان باشند.حالا شایعات خبر از این می دهند که علت دوری اولادی از تمرینات ملوان نه به خاطر درد سینه که به خاطر اختلاف نظر با برخی مسوولان تیم بوده. ظاهرا او انتظاراتی داشته که برآورده هم نشده. پست اینستاگرامی پژمان نوری و البته صادق درودگر هر دونشان می دهد که در انزلی خبری بوده که مهرداد اولادی را از تیم دور کرده . خبری که شاید دلیل اصلی اتفاق رخ داده برای بازیکن جوان باشد.پژمان نوری در اینستاگرام خود نوشته:«خودت می دونی من همه تلاشم رو کردم اما نشد منو ببخش..

علت مخالفت‌ها با «برجام» از نگاه مطهری

علی مطهری معتقد است که طیف خاصی از منتقدان دولت، نگران از بین رفتن شرایط پیش از برجام هستند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در هشت سال گذشته، برخی به بهانه دور زدن تحریم‌ها نفت را از وزارت نفت دریافت می‌کردند و خود، آن را در بازارهای جهانی می‌فروختند که پول بسیاری از محل این فروش‌ها، به خزانه دولت واریز نشد. طبیعی است که اگر ما نیز جای چنین افرادی باشیم، همچنان تلاش می‌کنیم نسبت به اجرای برجام کارشکنی کنیم یا دستاوردهای آن را زیر سوال ببریم.وی ادامه داد: طبیعی است که برجام مانند هر توافق‌نامه‌ای نقاط منفی هم دارد ولی نقاط مثبت آن به مراتب از نقاط منفی آن بیشتر است و نظام، کل آن را پذیرفته است.منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه روی دیگر مخالفت‌ها با برجام، تلاش برخی برای ارسال این پیام به دنیاست که سرمایه‌گذاری در ایران امن نیست، افزود: حضور سرمایه‌گذاران خارجی، سبب رونق و تنوع فعالیت‌های اقتصادی در کشور می‌شود و این امر نیز به نوبه خود، برخی انحصارها و امتیازها را از میان خواهد برد.مطهری اظهار کرد: ممکن است هدفگذاری برخی از مخالفت‌ها، انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه ۱۳۹۶ باشد اما معتقدم که رویکرد اصلی مخالفت‌ها، اقتصادی است، نه سیاسی. روزنامه ایران این خبر را منتشر کرده است.

جدایی حامیان دولت از اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات

لیست اصلاح‌طلبان موسوم به لیست امید امروز در حالی کامل شد که حزب اعتدال و توسعه در بیش از ۱۰ حوزه انتخابیه از نامزد‌های دیگری حمایت کرده است.علی صوفی که در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی ریاست ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شهر تهران را بر عهده داشت در مورد احتمال حمایت حزب اعتدال و توسعه از برخی کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه‌ای که به دور دوم کشیده شده است، به فارس گفته بود که بنا داریم طی نشستی به توافق برسیم.اسماعیل شجاعی رئیس کمیته انتخابی حزب اعتدال و توسعه می‌گوید که نتوانستیم به توافق برسیم هر چند که در برخی از حوزه‌ها اختلافات به حداقل رسید اما باز اختلاف نظرهایی باقی ماند.وی تصریح کرد:‌ ما توانستیم بیش از ۸۰ درصد با اصلاح‌طلبان همراه شویم اما در برخی حوزه‌های انتخابیه چون مسائل شهرستانی مطرح بود، باید همه جوانب را در نظر می‌گرفتیم.لیست اصلاح‌طلبان معروف به لیست امید امروز کامل شد در حالی که حزب اعتدال و توسعه در حوزه‌هایی همچون تبریز، بروجرد و شهریار از علیرضا منادی، علاءالدین بروجردی و حسین گروسی که نزدیک به علی لاریجانی هستند، حمایت کرده‌اند.بر پایه این خبر حزب اعتدال و توسعه در بیش از ۱۰ حوزه انتخابیه لیست‌های جدا از اصلاح طلبان منتشر خواهند کرد.خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرده است.

تدوین اساسنامه فراکسیون امید

محمود صادقی منتخب مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از تدوین اساسنامه فراکسیون امید در مجلس دهم خبر داد و گفت: اساسنامه فراکسیون امید در حال مطالعه برای تدوین است و کارگروهی برای بررسی و مطالعه آن تشکیل شده است.وی با اشاره به ترکیب فراکسیون امید افزود: هنوز ترکیب فراکسیون مشخص نشده است ولی عنوان این فراکسیون “امید” است و ائتلافی از مجموعه منتخبان داخل ائتلاف عضو خواهند بود.منتخب مردم تهران در مجلس در خصوص جلسات منتخبان مردم تهران گفت: جلسات منتخبان مردم تهران با محمدرضا عارف به‌صورت منظم و هفتگی برای آمادگی بیشتر جهت حضور در مجلس دهم در حال برگزاری است و در این جلسات در خصوص اولویت‌های مجلس آینده، برنامه

تشکیل مجلس دهم است و مقدمات این کار فراهم شده است.خبرگزاری تسنیم این مطلب را منتشر کرده است.

فتواهای جنجالی مبلغ سلفی مصری

مبلغ سلفی مصری اظهارات عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر که پیش از این مصر را مادر دنیا معرفی کرده بود ، نپذیرفت .” شیخ محمود عامر” که فتوای جنجالی کفرآمیز دانستن سرودی درباره کشورش را صادر کرده است، تاکید کرد: سخنان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری درباره اینکه مصر مادر دنیا است، درست نیست زیرا فقط مکه مادر دنیا است.به نوشته تارنمای روزنامه المرصد شیخ عامردریک برنامه تلویزونی افزود: السیسی روی سر من جای دارد ولی سخنانش درباره مصر نادرست است.این مبلغ مصری که موسیقی را حرام می داند ، پیش از این اعلام کرده بود: آهنگ ” ای مصر ! زیباترین نام جهانی ” در حکم کفر و شرک به خدا است.به ادعای او” خواندن و شنیدن آهنگ ای مصر زیباترین نام جهانی حرام است.”عامرهمچنین خواستارتخریب ساختمان مرکزموسیقی عربی درمصر شد و گفت که این ساختمان به شکل مسجد ساخته شده است.العالم این مطلب را منتشر کرده است.

داغ پایدار خانه بیت امام خمینی

سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:السلام علیک یا امیر المؤمنین یا على ابن ابى طالب(ع)فردا روز پدر است. طبیعى است که همه در این روز، بیش از هر زمانى، پدران خود را گرامى داریم و اگر سر بر تیره تراب نهاده اند، آنان را به فاتحه اى یاد کنیم.

براى من که از آغازین سال هاى جوانى و در حالى که تنها بیست و سه سال داشتم، آنچه باقى مانده تنها “خاطره پدر” است، شیرین ترین چیز، سخن گفتن از اوست. روشن است که امام همه هویت نسل ماست و من نیز از این قاعده مستثنى نیستم و به همین جهت بود که اگر چه او خود برایمان “پدر بزرگ” بود ولى من هرگز در قامت او تنها یک “پدر بزرگ” را نمى دیدم؛ همه چیز خود را مى دیدم و همه چیز خود را مى جستم. اما باید اذعان کنم که بعد از او و در کنار او و در سایه ى او، پدرم برایم همه چیز بود، چنانکه اکنون نیز در نظرم چنین است. نمى دانم چرا همیشه احساس مى کنم پدرم مظلوم بود و شاید این احساس را برخى دیگر هم داشته باشند. همیشه احساس مى کنم حرف هاى ناگفته اش باقى ماند و در عین حال گاهى فکر مى کنم شاید اگر مى ماند بیش از پیش آزار مى دید.درگذشت ناگهانى و نامترقّبه اش هنوز داغ پایدار خانه ماست.

آن زلیخا از سپندان تا به عود        نام اشیا، جمله ،یوسف کرده بود

نامه وزیر بی‌محتوا بود!

عیسی امامی در گفت‌ و گویی با اشاره به نامه اخیر وزیر صنعت به شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودرو، اظهار داشت: به نظر می‌رسد ایشان با توجه به کهولت سن، مراجعه به قانون را از یاد برده و تلاش می‌کند اختیارات قانونی که شورای رقابت دارد را با استفاده از افرادی که پشت رانت و یا درگیر صنعت خودرو هستند، نفی کند. عضو ناظر شورای رقابت با تأکید بر اینکه نامه وزیر صنعت از نظر ما بی محتوا بود، گفت: این نامه نشان می‌دهد که افراد دیگری آن را تهیه کرده‌اند و وزیر صنعت بدون مطالعه آن را امضاء کرده که بار مسئولیت و تبعات آن را بر دوش خواهد کشید.به گفته وی، نگاه کلی و ته قصه نامه وزیر صنعت کنار گذاشتن شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو است.وی اظهار داشت: به هر حال دستگاه‌های مختلف دارای سهمیه هستند که ممکن است به خاطر هزینه‌های تمام شده، سهمیه آنها قطع شود و یا اینکه انتظاراتی وجود دارد که به هر قیمتی و به هر نحوی باید از یک بخش خاص حمایت صورت گیرد. این اظهارات را فارس منتشر کرده است.

نرخ تورم در فرودین

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم فروردین ۹۵ با ۰٫۵ درصد کاهش نسبت به تورم اسفندماه سال ۹۴ به ۱۰٫۸ درصد رسید.

واکنش روحانی به گشت ارشاد نامحسوس

حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با برشمردن ویژگی های ممتاز شخصیت نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهارداشت: این چنین نیست که هر کس یا نهاد و ارگانی بخواهد با اقداماتی به دنبال کنترل مردم باشد،گفت: آزادی مردم با آیین‌نامه و سلیقه افراد و برخی دستگاه‌ها نمی تواند محدود شود. این خبر را پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منتشر کرد.

روایت هاشمی از علت انتقاد از سوئیفت و برجام

هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد بانک صنعت و معدن، با اشاره به نقش ویژه بانک‌ها برای برگشت رونق اقتصادی به کشور و تقویت پایه‌های تولید، گفت: مسائل مربوط به سوئیفت و سخنان اخیر رئیس کل بانک مرکزی را برخورد جناحی و سیاسی دانست و گفت: برخی به گونه‌ای بهانه‌گیری و موضع‌ می‌گیرند تا شکست برنامه‌های دولت را به مردم القاء کنند. این خبر را پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی منتشر کرده است.

درخواست سخنگوی دولت از شورای نگهبان

محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران در سمنان با اشاره به مصوبه نمایندگان در خصوص حذف یارانه خانوارهای با درآمد بالای سه میلیون تومان، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید انتظار تصویب چنین مصوبه‌ای از نمایندگان مردم در مجلس نهم را نداشته است. معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به تصمیم مجلس برای حذف یارانه برخی ایرانیان گفت: دولت یازدهم در بحث حذف یارانه این تعداد از هم‌وطنان با نمایندگان اختلاف‌نظر دارد؛ چراکه قطع یارانه ۲۴ میلیون ایرانی نه عادلانه است و نه شدنی و قابل اجرا. وی با انتقاد از افزودن یک الحاقیه به قانون بودجه از سوی نمایندگان مردم در تصویب مصوبه حذف یارانه پردرآمدها، خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم با این مصوبه وظیفه و بار سنگینی بر دوش دولت گذاشتند که اجراشدنی نیست و لذا انتظار و چشم امید ما به شورای نگهبان است تا این مصوبه نمایندگان را رد کند. ایسنا این اظهارات را منتشر کرده است.

امن ترین مکان برای زنجانی زندان است!

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در گفتگو یی، با اشاره به تلاش وزارت نفت برای بازگرداندن بدهی‌های زنجانی به این وزارتخانه، گفت: زنگنه به هزار و یک دلیل به دنبال به نتیجه رسیدن پرونده زنجانی است.وی افزود: وزیر نفت به غیر از دلایل اقتصادی و مالی پرونده زنجانی، دلایل دیگری دارد که با به نتیجه رسیدن پرونده زنجانی به آن دست پیدا می‌کند.عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس در ادامه با اشاره به تلاش وزیر نفت برای دریافت حکمی مستقیم از بابک زنجانی برای فروش اموالش در کشورهایی نظیر تاجیکستان، مالزی و ترکیه اظهار داشت: زنجانی ابتدا می‌گفت که این حکم را در اختیار زنگنه می‌گذارد که در ادامه دیدیم مجددا وی دبه کرد، بنابراین زنجانی تاکنون به هیچ‌وجه حاضر نشده تا بدهی‌های خود را تسویه کند. سلطانی تاکید کرد: بنده معتقدم وقتی زنجانی حاضر نیست با قید ضمانت آزاد شود، این بدین منظور است که وی حتما در خطر بوده و اعتقاد دارد که امن‌ترین مکان برایش زندان است. این گفت و گو را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

واکنش معاون زنگنه به مصوبه بنزینی مجلس

معاون وزیر نفت در واکنش به مصوبه عرضه دو نرخی مجلس، با تاکید بر اینکه اعتقادی به عرضه بنزین چند نرخی نداریم، گفت: هم اکنون به عرضه کارتی بنزین نیازی نیست. عباس کاظمی در خصوص مصوبه روز گذشته مجلس مبنی بر حذف نشدن کارت سوخت و توزیع بنزین با دو نرخ گفت: در صورتی که دولت ابلاغ کند، ملزم به اجرا خواهیم بود اما اعتقادی به دونرخی بودن بنزین نداریم.مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، افزود: با توجه به شرایط کنونی پیشنهادمان تک نرخی ماندن بنزین است و دلیلی نمی‌بینیم که بنزین چند نرخی عرضه شود. این اظهارات را مهر منتشر کرده است.

۳ آمار متناقض از صادرات نفت

مرور سخنان اخیر چند تن از مسئولان ارشد دولت علاوه بر اینکه نشان‌دهنده تناقضات آشکار در خصوص میزان صادرات نفت است، این شبهه را تقویت می‌کند که بخشی از سهم پالایشگاههای داخلی صادر می‌شود.

از صحبت‌های ذکرشده این آمار قابل برداشت است:

میزان صادرات نفت پس از برجام

۱-رئیس‌جمهور: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه

۲-وزیر اقتصاد: ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه

۳-معاون اجرایی رئیس‌جمهور: ۲ میلیون بشکه

واکنش به طرح استیضاح وزیر کشور

حسینعلی امیری در گفتگویی در رابطه با اظهارات علی مطهری در موضوع ابطال آرای مینو خالقی، اظهار کرد:‌ ما از همه ظرفیت‌های حقوقی و قانونی خود استفاده می‌کنیم اما استنباط حقوقی ما در این موضوع با شورای نگهبان متفاوت است. در این راستا ما با دبیر و بعضی از اعضای شورای نگهبان دیدار داشته‌ایم اما به هر حال قانون اختیارات شورای نگهبان و وزارت کشور را مشخص کرده است.وی افزود:‌ این که صدور اعتبارنامه در چنین شرایطی در حوزه اختیارات وزارت کشور است یا نه؟ به توضیحات حقوقی نیاز دارد. اعتبارنامه از جهت حقوقی تعریف داشته و صدور اعتبارنامه هم تشریفاتی دارد که این توضیحات به زودی ارائه می‌شود.امیری همچنین با اشاره به این‌که «من خودم شخصا با آقای مطهری در این رابطه صحبت داشتم» تصریح کرد:‌ علی مطهری در جریان جزییات پیگیری‌های ما قرار دارد. نسیم آنلاین این گفت و گو را منتشر کرده است.

اعلام جنگ مجلس بحرین علیه ایران!

مجلس رژیم بحرین که خود یکی از حامیان تروریسم و ناقضان حقوق بشر در منطقه به شمار می رود در بیانیه ای خواستار اعلان جنگ کشورهای عربی در مقابل آنچه تروریسم ایران و جنبش حزب الله لبنان خواندند، شدند. پایگاه الایام بحرین نوشت: نمایندگان مجلس این کشور در نشست اخیر خود خواستار توقف آنچه اقدامات و رفتارهای ایران و حزب الله در قبال کشورهای عربی به ویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواندند، شدند.بنابر این گزارش نمایندگان مجلس بحرین ضمن ادعای دخالت ایران و حزب الله در امور و سیاست های منامه، از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و اتحادیه عرب خواستند که موضعی مشترک برای مقابله با تهدیدات اتخاذ کرده و علیه آنچه تروریسم ایران و حزب الله خواندند اعلان جنگ کنند.

راهکار عارف برای دور دوم انتخابات

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در مراسم تجدید میثاق اعضای لیست امید در مرحله دوم انتخابات با آرمان های امام خمینی(س) با تاکید بر اینکه باید انتخابات را تهرانیزه کنیم گفت: مرحله اول را پیروزی مردم می دانیم. مرحله دوم باید پیروزی گفتمان ما باشد. گفتمان ما گفتمان انقلاب است.محمدرضا عارف در تجدید میثاق اعضای لیست امید در مرحله دوم انتخابات با آرمان های امام خمینی(س) با اشاره به نتیجه انتخابات در دور اول اظهار کرد: با جمعبندی که از دور اول داشتیم امیدواریم که حضور مردم در دور دوم تکمیل کننده دور اول باشد. این خبر را جماران منتشر کرده است.

پلمب آپارتمان مهرداد اولادی

آپارتمان مهرداد اولادی بازیکن تازه درگذشته فوتبال ایران توسط نیروی انتظامی و با دستور مراجع قضایی پلمب شد.به گزارش وب سایت نود، با دستور مراجع قضایی، آپارتمان مهرداد اولادی در تهران پلمب شد. عکس زیر هم در فضای مجازی منتشر شده است.

بسته چهارشنبه

کنایه های ظریف به عربستان

وزیر خارجه کشورمان در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست آخرین دیدگاههای خود را درباره مسائل بین‌المللی مطرح کرد. حاصل ۲۲ ماه دیپلماسی بی‌سابقه – توافق تاریخی (برجام) – در ماه ژانویه رسما اجرایی شد. با این حال علی‌رغم این دست‌آورد مهم، واقعیت نگران‌کننده آن است که ما اکنون با چالشی بزرگ‌تر مواجه شده‌ایم.آنهایی که زمانی پشت دود ناشی از بحران ساختگی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشور من پنهان شده بودند، بر ماجراجویی‌های خسارت‌بار خود افزوده‌اند. اینان از سر استیصال، به چیزهایی پناه برده‌اند که همه ما باید طی سال‌های آتی و شاید دهه‌های بعد با آنها زندگی کنیم.برخی از کسانی [کشورهایی] که علیه برجام دست به تحریک می‌زدند آشکارا تلاش کردند تا منطقه را به ورطه جنگ فاجعه‌بار دیگری بکشانند.آنها همه تلاش خود را به‌کار گرفتند – و به کار می‌گیرند – تا متحدین غرب‌شان را قانع کنند که به تابوی عدم همکاری با ایران بازگردند. آنها بارها با بی‌اعتنایی واضح به قوانین بین‌المللی، به بالابردن تب حمله نظامی و حتی هسته‌ای به کشور من پناه بردند.آنها به شکل هشدارآمیزی، برخی حتی بر حمایت خود از افراطی‌گرایی شبه‌نظامی افزودند، با این باور که این افراط‌گرایی می‌تواند ابزاری برای حصول اهداف کوتاه‌مدت سیاسی باشد. نتایج فاجعه‌بار این تلاش‌ها برای همه به وضوح قابل مشاهده است.این بازیگران در حالی که بخش زیادی از دلارهای نفتی مردم خود را صرف تسلیحات نظامی کرده‌اند، بخت‌های سیاسی خود را با همان سرعتی که قیمت نفت نزول می‌کند، از دست می‌دهند.در عین حال، افراط‌گرایانی که آنها به بار آورده‌اند دیگر تنها برای دیگران در منطقه تولید وحشت نمی‌کنند بلکه تمام جهان را دچار وحشت کرده و حتی دست کسانی که به آنها غذا داده‌اند را هم گاز می‌گیرند.

منبع :تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا