پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

هفت شهر برتر گردشگری کشور معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،مرتضی رحمانی موحدبا تأکید بر اینکه این شهرها مطابق ضوابط تعیین شده انتخاب شده‌اند، افزود: اصفهان و مشهد در بخش کلان‌شهرها، ساری و خرم‌آباد در گروه مراکز استان‌ها، نیشابور و مریوان در بخش شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و رامسر در گروه شهرهای با کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند.

به گفته او شیراز و تبریز از میان کلان‌شهرها،‌ ایلام و سنندج در بخش مراکز استان‌ها، مراغه و آبادان از بین شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بانه از میان شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به خاطر خدمات‌رسانی در نوروز قابل تقدیر دانسته شدند.

معاون گردشگردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در نظر داریم نیمه اردیبهشت‌ماه از شهرهای برتر تقدیر کنیم.

او درباره مشوق‌های دیگری که برای این شهرها در نظر گرفته شده است، توضیح داد:‌ این طرح سال اول است که اجرا می‌شود. پیش‌بینی شده سایر دستگاه‌ها هر یک تسهیلاتی را که می‌توانند به شهرهای برتر اختصاص دهند پیشنهاد کنند تا پس از جمع‌بندی، مشوق‌های لازم شامل آن‌ها شود.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه شهرهای برتر براساس مصوبه سال ۹۴ ستاد هماهنگی خدمات سفر با تأکید بر شاخص خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و گردشگران انتخاب‌ شده‌اند، افزود: این شاخص‌ها با کمک وزارت کشور و برخی اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر تعریف شده که معرفی شهرها نیز به استانداران و ستادها واگذار شده است.

وی ادامه داد: این شهرها بر اساس هفت شاخصی که مجموعا ۱۰۰ امتیاز دارد و شامل اطلاع‌رسانی، نظارت، خدمات عمومی، اسکان، هماهنگی بین بخشی در شهرستان‌ها، آمار تصادفات و کاهش سوانح جاده‌ای درون‌شهری و رسیدگی به شکایات می‌شود، انتخاب شده‌اند.

رحمانی موحد گفت: این امتیازها توسط استانداران و ستاد هماهنگی خدمات هر استان در چهار سطح کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احصاء شدند که از میان آن‌ها هفت شهر برتر و هفت شهر قابل تقدیر شناخته شد.

معاون گردشگری افزود: در جلسه نهم ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشریح شد، حدود ۹۳ شهر بالاترین امتیازها را کسب کرده بودند که در رأی‌گیری نهایی با در نظر گرفتن ملاحظاتی چون تکراری نبودن شهرها چنین نتیجه‌ای حاصل شد.

رحمانی موحد بیان کرد: این طرح حس رقابت و انگیزه‌ای برای ارتقاء کیفیت خدمات و همبستگی دستگاه‌ها را در خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران ایجاد می‌کند. ما خواستیم نشان بدهیم به اقدامات پرحجم شهرها در فاصله محدود نوروز بی‌توجه نبوده‌ایم علاوه بر این مردم می‌خواهند در نوروز به شهرهایی سفر کنند که کمترین مشکل را داشته باشند، این برنامه می‌تواند به این خواسته کمک کند.

معاون گردشگری همچنین تأکید کرد: حتما در رأس نگاه گردشگری به شهرهایی که برتر شناخته شده‌اند، توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا