پیشخوانعناوین اخبار

لغومجوز ۲۰۲دفترخدمات مسافرتی استان تهران

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا،مهدی عنبر روز شنبه افزود: این دفاتر خدمات مسافرتی در جریان بازدیدهای نظارتی شناسایی و به اداره اماکن معرفی شدند.
وی با بیان اینکه نوروز امسال ۹۵ شکایت در مورد خدمات ارائه شده توسط دفاتر خدمات مسافرتی و تورهای گردشگری به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران دریافت شده گفت: به بیش از ۷۹ مورد از این شکایت ها رسیدگی و تعدادی از آن در تعطیلات نوروز به صورت شفاهی حل و فصل شد.
عنبر با اشاره به اینکه اغلب شکایت های دفاتر خدمات مسافرتی مربوط به تورهای گردشگری خارجی بود افزود: در ایام نوروزی مجوز دو دفتر خدمات مسافرتی لغو شد که این دفاتر عموما تورهای گردشگری خارجی برگزار می کردند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به شکایت های دریافتی به این اداره کل درباره واحدهای غیرمجاز گردشگری گفت: قبل از تعطیلات نوروز دو دفتر خدمات گردشگری غیرمجاز شناسایی و به اداره اماکن معرفی شدند اما اقدام قانونی در این رابطه انجام نشد.
وی افزود: مسافران نیز از مجاز یا غیرمجاز بودن این دفاتر خدمات گردشگری اطلاعی نداشتند و برای دریافت خدمات به این دفاتر مراجعه کرده، از خدمات ارائه شده رضایت نداشته و شکایت هایی را به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران اعلام کردند.
عنبر گفت: باتوجه به شکایت های جدید از این دفتر خدمات مسافرتی در تعطیلات نوروز اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران یک نامه پیرویی را به اداره اماکن ارسال کرد با این مضمون که این دفتر خدمات مسافرتی غیرمجاز پیش از این معرفی شده بود اما بازهم به فعالیت خود ادامه می دهد و منجر به شکایت شده که لازم است هرچه زودتر تسریع شود.
عنبر با بیان اینکه در تعطیلات نوروز سه واحد غیرمجاز گردشگری برای پلمپ به اداره اماکن معرفی شد افزود: یکی از این واحدها موسسه غیرمجاز گردشگری بود که تور کنسرت خوانندگان خارج از کشور در ترکیه را در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کرد و ما نیز این واحد خدمات گردشگری را به پلیس امنیت معرفی کردیم.
وی گفت: این واحد گردشگری ضمن فعالیت غیرمجاز و بدون مجوز، تور گردشگری خارج از شئونات اخلاقی اسلامی برگزار می کرد.
عنبر با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای برخورد با دفاتر خدمات مسافرتی غیرمجاز قوه قهریه نیست، گفت: این اداره کل تنها می تواند واحدهای غیرمجاز گردشگری را شناسایی کرده و به مسئولان ذی ربط معرفی کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به نقش رسانه ها و مطبوعات در معرفی دفاتر خدمات مسافرتی و تورهای گردشگری مجاز گفت: در برخی روزنامه ها تبلیغات دفاتر خدمات مسافرتی بدون نام و نشان و تنها با یک شماره تلفن منتشر می شود که این موارد وجاهت قانونی ندارد و نمی توان در این حوزه تنها به مطبوعات انتقاد کرد زیرا باتوجه به گستردگی فضای مجازی، این نوع تبلیغات نظارت پذیر نیست.
وی افزود: چندی پیش با اداره مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد انتشار آگهی با موضوع دفاتر خدمات مسافرتی مکاتبه کردیم که این آگهی ها به صورت کامل منتشر شود تا آگاهی شهروندان نسبت به دفاتر خدمات مسافرتی مجاز افزایش یابد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با تاکید بر افزایش آگاهی شهروندان نسبت به دفاتر خدمات مسافرتی مجاز و غیرمجاز گفت: عموم مردم برای اطلاع بیشتر از تمامی تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و سفره خانه سنتی مجاز می توانند به سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران مراجعه کنند.
به گفته وی، یک هزار و ۸۶۶ دفتر خدمات مسافرتی در استان تهران فعالیت می کنند.

*فعالیت یکصد سفره خانه سنتی در استان تهران
عنبر با اشاره به فعالیت یکصد سفره خانه سنتی مجاز در استان تهران گفت:علاوه بر این تعداد بسیاری از سفره خانه های این استان مجوز ندارند و بعضی از آنها مشخص نیست که رستوران است یا سفره خانه.
وی افزود: سفره خانه سنتی یکی از تسهیلات گردشگری است که طبق آئین نامه هیات وزیران سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری باید مجوز سفره خانه های سنتی را صادر کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به ویژگی های سفره خانه های سنتی گفت: این سفره خانه ها علاوه بر داشتن متراژ مشخص باید فضا، ادوات پذیرایی و مهمانوازی سنتی داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا