شهر و جامعهعناوین اخبار

سوگواری زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در وفات حضرت زینب (س)

سوگواری به مناسبت وفات حضرت زینب (س) در حرم رضوی جمعه شب حال و هوای خاصی داشت و متفاوت از مراسم دیگر همراه با ادای احترام به مقام شهدا بویژه شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) بود.
در این مراسم تولیت آستان قدس رضوی، ۸۰۰ نفر از اعضای لشکر فاطمیون و مدافعان حرم حضرت زینب (س) در کنار خانواده های معظم شهدا در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی حضور یافتند و با مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عزاداری پرداختند.
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت بانوی بزرگ کربلا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) گفت: عاقبت به خیری در دنیا و آخرت با ثبات قدم در راه خداوند و ایثارگری میسر می شود.
حجت الاسلام مهدی ماندگاری افزود: شهدای مدافع حرم که از جان خود برای مقابله با عوامل داعش گذشتند و از دین خدا در عراق و سوریه دفاع کردند، از شعله ور شدن آتش جنگ در بلاد اسلامی جلوگیری کردند.
وی بیان کرد: شهدای مدافع حرم فقط از حریم ائمه معصومین (ع) دفاع نکردند بلکه مدافع دین اسلام، قرآن و مکتب اسلامی بودند و احترام نسبت به مقام شامخ آنان از سوی همه مسلمانان الزامی است.
وی گفت: عزت، سربلندی و امنیت ایران اسلامی مرهون مجاهدت های شهدای مدافع حرم است.
این استاد حوزه و دانشگاه، ولایتمداری را شرط مدافع حریم اسلام بودن دانست و افزود: پیروی از ولی فقیه در اولویت است و باید از رهبر معظم انقلاب که دیده بان بصیر و هوشیار نظام هستند، تبعیت کرد.
وی حضرت زینب (س) را دارنده شخصیت کامل دانست و اظهار کرد: ایشان تربیت شده خانواده ای است که افراد این خاندان هر کدام در فضایل اخلاقی و کرامات انسانی کامل هستند.
نظیر این مراسم در مساجد، تکایا و محافل دینی مختلف مشهد و سایر شهرستان های خراسان رضوی برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا