پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

ویژه برنامه «اصفهانی‌ام» در کنار پل خواجو برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، برنامه موسیقی با حضور خوانند مطرح کشور «محمد اصفهانی» و مسابقه خانوادگی از بخش‌های اصلی این ویژه برنامه است که به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان برگزار می‌شود.

ویژه برنامه «اصفهانی‌ام» همزمان با هفته نکوداشت اصفهان در کنار پل خواجو و با اجرای محمد و مهدی سلوکی برای عموم همشهریان اصفهانی برگزار خواهد شد.

همچنین در راستای این ویژه برنامه اجرای مسابقه «اصفهانی‌ام» در قالب پخش تیزر معرفی سه اثر تاریخی و دو هنرمند در صدا و سیما و ‏شبکه‌های اجتماعی به منظور ارزیابی میزان حس تعلق شهروندان اصفهانی نسبت به اصفهان و میزان ‏شناخت این شهر برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است مجری این مسابقه سروش صحت است و این ‏برنامه به مدت دو روز در شهر اصفهان تولید شده و پس از تولید و تدوین، تیزر مورد نظر از شبکه اصفهان و در برنامه اصفهانی‌ام ‏پخش خواهد شد.

در این تیزر یک سئوال از مردم پرسیده می‌شود و مردم، پاسخ مورد نظر را به سامانه پیام ‏کوتاه سازمان فرهنگی تفریحی به شماره ۳۰۰۰۴۸۴۵ ارسال خواهند کرد.‏

جوایز برندگان این مسابقه روز ۱۹ اردیبهشت در برنامه «اینجا اصفهان» اعلام ‏خواهد شد و قرار است که به ۱۰ نفر به قید قرعه جوایزی اهدا شود.‏

افتتاح «ایده- گالری شهر» در ارگ جهان‌نما

در راستای برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان مراسم افتتاحیه «ایده – گالری شهر» پنجم اردیبهشت برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه در حوزه نظریه‌پردازی و خلاقیت استفاده از ابزار هنر در تقویت ایده‌پردازی بسیار مهم است، ایده – گالری در ارگ جهان‌نما برپا می‌شود.

به همین منظور برای نخستین بار در کشور پنجم اردیبهشت و از ساعت ۱۷ مراسم «افتتاحیه ایده – گالری شهر» در راستای برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان و به همت مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان در ارگ جهان نما برگزار خواهد شد.

برگزاری ویژه برنامه گذر شهر خلاق

همچنین در راستای برنامه‌های هفته نکوداشت اصفهان ویژه برنامه «گذر شهر خلاق» در ارگ جهان نما برگزار می‌شود.

شهرها مکان‌هایی هستند که نژادها و فرهنگ‌های مختلف در هم می‌آمیزند. جایی که این تعاملات ایده‌های جدید و مصنوعات و موسسات را می‌سازد. شهرها جایی هستند که اجازه می‌دهند مردم عقایدشان، نیازها و رویاها، طرح‌ها و تعارضات، خاطرات و نگرانی‌ها، علایق، دل مشغولی‌ها و ترس‌هایشان را بروز دهند.

به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان و با همت مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ویژه برنامه «گذر شهر خلاق» که حوزه‌های هفتگانه شهر خلاق را به نمایش می‌گذارد از ششم تا نهم اردیبهشت‌ماه با موضوع صنایع دستی در ارگ جهان نما برگزار می‌شود.

نمایشگاه عکس‌ استاد عرب و نمایشگاه جمعی «چهارباغ» افتتاح شد

به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان، نمایشگاه عکس غلامحسین عرب از پیشکسوتان عکاسی اصفهان و نمایشگاه جمعی چهارباغ در موزه هنرهای معاصر افتتاح شد.

شهردار اصفهان در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر اظهار کرد: با توجه به آغاز هفته نکوداشت اصفهان و سال فرهنگ و هنر لازم است برای معرفی هنرمندان اصفهانی به تمام مردم، آثار این افراد در مبلمان شهری اصفهان استفاده شود.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ و هنر، امسال را سال فرهنگ و هنر معرفی کردیم و تمام برنامه‌های امسال شهرداری اصفهان حول فرهنگ و هنر می‌چرخد.

وی با اشاره به افتتاح این نوع نمایشگاه‌ها،‌ تصریح کرد: امروز شاهد هنرهای زیبایی بودیم و با توجه به رویکرد جدید شهرداری در سازمان زیباسازی، امیدواریم بستری فراهم شود تا از این آثار در مبلمان شهری استفاده کنیم.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان نیز در این مراسم گفت: آئین افتتاح گالری‌های موزه هنرهای معاصر، سوم اردیبهشت ماه همزمان با آغاز هفته نکوداشت اصفهان در محوطه ساختمان تاریخی موزه هنرهای معاصر در هوایی بهاری و مطبوع برگزار شد.

محمدرضا رهبری با اشاره به اینکه موزه هنرهای معاصر اصفهان وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی در اردیبهشت امسال سه برنامه ویژه برگزار خواهد کرد، اظهار کرد: بخش نخست برنامه‌ افتتاح گالری‌های ۱، ۲، ۳ و ۵ خواهد بود که به عکس‌های استاد غلامحسین عرب و نمایشگاه چهارباغ، اختصاص دارد.

وی افزود: بخش دوم برنامه‌ها سلسله نشست‌های نشانه‌شناسی محله علیقلی‌آقا است که روز هشتم اردیبهشت آغاز می‌شود و در بخش سوم افتتاح نمایشگاهی با نام پنجره را خواهیم داشت که مجموعه‌ای از هنرهای تعاملی، چیدمان و ویدئو آرت است.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان اضافه کرد: در نمایشگاه چهارباغ مجموعه آثار بیش از ۴۵ هنرمند ایرانی در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی بوده که برای علاقه‌مندان در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش در آمده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا