بازار‌های مالی ، بورس و بانکعناوین اخبار

روز سبز شاخص به مدد معاملات مثبت گروه‌های بزرگ بورسی/تشکیل صف خرید در اغلب نمادهای خودرویی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، معاملات بورس تهران روز جاری با رشد ۱۶۶ واحدی شاخص کل و ۷۶ واحدی شاخص هم وزن به پایان رسید. در این روز کمتر از یک میلیارد اوراق بهادار در بورس مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن به ۲۴۹ میلیارد ریال رسید.

گروه‌های خودرو، لیزینگ و حمل و نقل معاملات مثبت و پرحجمی را روز جاری تجربه کردند که در این میان معاملات گروه خودرو با اقبال بیشتری از سوی سهامداران روبه رو شد. در این گروه خودرو قائم مقام همکاری‌های بین‌المللی ایران خودرو اعلام کرد: در قرارداد جدید با پژو از مدل طراحی محصول جدید در داخل استفاده می‌کنیم و بدون شک قطعه سازان مشارکت خواهند داشت. دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو نیز از بدهی ۵ تا ۸ هزار میلیارد تومانی خودروسازان خبر داد.

گروه خودرو که امروز در میان صنایع سبزپوش با بیشترین رشد شاخص (بیش از ۴ درصد) قرار گرفت، با تشکیل صف خرید در اغلب نمادهای مورد معامله و در صدر آن نماد «خساپا» روبه رو شد.

امروز معاملات گروه‌های بانکی و سرمایه گذاری نیز اکثرا متعادل و گروه بیمه‌ای مثبت و پرتقاضا دنبال شدند تا جایی که نمادهای کوثر، دانا و آسیا تشکیل صف خرید را در جریان بازار تجربه کردند. در گروه بانکی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور با بیان این که افزایش سرمایه بانک‌ها نیاز عاجل و ضروری است گفت: از هر محلی برای افزایش سرمایه بانک‌ها باید استفاده کنیم.

از دیگر گروه‌های سبز امروز باید به گروه‌های پالایشی‌ها، انبوه سازی و کاشی و سرامیک اشاره کرد که با اقبال سهامداران به نمادهای مورد معامله این گروه‌ها و افزایش حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شدند.

شاخص گروه کانه‌های فلزی و فلزات اساسی روز جاری با افت شاخص روبه‌رو شدند. در گروه معدنی شایعاتی مبنی بر عقد قرار داد اکتشاف و استخراج معادن روی ایران شنیده می‌شود. ضمن اینکه در این گروه مشاور معاون امور معادن وزارت صنعت از ارائه تسهیلات کم‌بهره و به دور از بورکراسی اداری به معادن برای ارتقای معدنکاری از روش سنتی به مکانیزه و سیستماتیک خبرداد.

به هر ترتیب در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای خودرو و خساپا با رشد ١۶۶.۶۶ واحدی به ارتفاع ٧٨ هزار و ۴۴۸ واحدی رسید که در این میان نمادهای فولاد، کگل و فخوز بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند. پیش بینی می شود در صورت آغاز به کار مثبت بازارهای جهانی طی دادوستدهای فردا،به نظر می‌رسد گروه های فلزی و معدنی مجددا با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شوند و در کل بازاری مثبت در اکثر گروه ها بخصوص گروه خودرو را شاهد باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا