اخبار صنعت، معدن و تجارتعناوین اخبار

اعلام سیاست دولت در واگذاری معدن زرشوران/متقاضیان چگونه اقدام کنند؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،معدن طلای زرشوران در حالی دو سال قبل از سوی دولت افتتاح شد که هم اکنون ایمیدرو اعلام کرده کار دولت در فاز اول این معدن تمام شده و قرار است بهره‌برداری طلای زرشوران به بخش خصوصی واگذار شود.

معدن زرشوران بزرگترین معدن طلای ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود که ذخیره اولیه معدن ۵۵ تن طلای خالص ذکر شده که با اکتشافات تکمیلی صورت گرفته، میزان ذخایر به ۱۱۰ تن قطعی رسیده و پیش‌بینی می‌شود با عملیات حفاری در حال اجرا، این رقم به بیش از ۱۵۰ تن برسد.

معدن طلای زرشوران با تولید سالانه سه تن طلای ۲۴ عیار طی این دو سال تحت اقدامات ایمیدرو فاز اول را پشت سر گذاشت و مراحل اکتشافات انجام شد و به تولید رسید. در حالی که دولت قرار است با واگذاری این معدن به بخش خصوصی، دیگر نقشی در عملیات بهره‌برداری نداشته باشد.

بر اساس آنچه که ایمیدرو اعلام کرده، شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی زرشوران از شرکت‌های تابعه ایمیدرو، به عنوان کارفرما، بهره‌برداری از کل خط تولید کارخانه طلای زرشوران همراه با تامین مواد اولیه مصرفی،‌ قطعات یدکی،‌ نیروی انسانی و ماشین‌آلات را به شرکت خصوصی واجد شرایط واگذار می‌کند.

در این فراخوان آمده است که از شرکت‌های متقاضی که از توانمندی مهندسی، ‌عملیاتی،‌ مالی و تجربه کافی در زمینه بهره‌برداری از کارخانه‌های مشابه دارند، برای حضور در مناقصه دعوت شده است. شرکت‌های داوطلب، ابتدا ۱۰ روز فرصت دارند،‌ فیش ۲ میلیون ریالی نزد شعبه بانک سپه میدان فردوسی به شماره حساب ۱۲۰۰۸۰۰۱۳۸۲۰۱ در وجه این شرکت واریز و برای دریافت اسناد مناقصه به آدرس تهران،‌ خیابان سمیه،‌ بعد از تقاطع مفتح جنب شرکت هپکو شماره ۱۰۰ طبقه اول دبیرخانه کمیسیون معاملات مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، متقاضیان‌ تا روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه جاری فرصت دارند اسناد ارزیابی مناقصه را به آدرس فوق تحویل دهند. فراخوان ارزیابی کیفی پیمانکار راهبری کارخانه طلای زرشوران،‌ روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین در روزنامه‌های اطلاعات و صمت منتشر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا