شهر و جامعهعناوین اخبار

ضریح مطهر امامزاده سلطان حسین(ع) نطنز غبار روبی و عطر افشانی شد/رقبات و موقوفات فولاد شهر ساماندهی و سازماندهی می شوند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: آیین غبار روبی و عطر افشانی امامزاده سلطان حسین(ع) ابیازن با حضور زائران و مجاوران این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این مراسم در روز یکشنبه ۶ اردیبهشت ماه با حضور مرتضی صفاری منتخب مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه افزود: این امامزاده بزرگوار نسب شریف شان به حضرت امام هادی (علیه السلام) می رسد و حرم مطهر وی در استان اصفهان ـ شهرستان نطنز ـ بخش مرکزی ـ دهستان کرکس ـ روستای ابیازن واقع شده است.

رقبات و موقوفات فولاد شهر ساماندهی و سازماندهی می شوند

محمد رضا ترحمی در همین ارتباط  اظهار داشت: طی جلسه ای سازماندهی، برنامه ریزی، بسیج منابع، هدایت و کنترل و رهبری موقوفات فولاد شهر مورد بررسی قرار گرفته شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این جلسه در صبح روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه و در دفتر امام جمعه فولاد شهر و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمود آبادی امام جمعه فولاد شهر، مسئول امور مساجد فولاد شهر، مسئول هیئت امناء مسجد امام حسن مجتبی فولاد شهر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان در ادامه افزود: این جلسه با رویکرد پی گیری جهت وصول معوقات رقبات مربوط به مسجد امام حسن مجتبی و همچنین پی گیری چند واحد تجاری که شرکت عمران در قالب وقف قرار است به این مسجد واگذار نماید تشکیل شد.

محمد رضا ترحمی در ادامه بیان کرد: در این نشست مقرر گردید که حجت الاسلام و المسلمین محمود آبادی امام جمعه فولاد شهر به صورت ویژه حمایت نمایند تا شرکت عمران اسناد مربوط به مالکیت چند واحد تجاری که در مجتمع تجاری زیتون فولاد شهر قرار دارد را در قالب وقف و به منظور تامین هزینه های مسجد امام حسن مجتبی فولاد شهر به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان واگذار نماید.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا فرهنگ جعفری از طریق هیئت امناء مسجد امام حسن مجتبی فولاد شهر و به عنوان نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه معوقات مربوط به موقوفات و رقبات این مسجد را پی گیری و جهت تنظیم اجاره نامه های جدید اقدامات قانونی را زیر نظر اداره اوقاف شهرستان اجرا نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا